مقالات

یک ویلچربر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویلچربر یا بالابر معلول دستگاهی است که جهت حمل و نقل افراد ناتوان معلول از یک سطح به سطح دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در نتیجه افرادی که به ناتوانی‌های جسمی مبتلا هستند؛ می‌توانند به راحتی از طبقات همکف به طبقات بالاتر ساختمان‌هایی مثل بیمارستان‌ها، مراکز خرید و ادارات بروند. همچنین بسیاری از افراد از این دستگاه را در ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که یک ویلچربر خوب چه ویژگی‌هایی دارد. پس لطفاً ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

ویلچربر چیست؟

ویلچربر چیست؟

یکی از بزرگترین دغدغه‌های افراد کم توان و سالمند جامعه این است که در برخی از مکان‌ها نمی‌توانند به راحتی و بدون همراهی دیگران به طبقات مختلف ساختمان دسترسی داشته باشند. اما خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی، وسایل رفاهی زیادی برای بهبود وضعیت چنین افرادی طراحی و تولید شده است. ویلچربر جزو یکی از بهترین لوازم و امکانات جهت جابه‌جایی افراد معلول و سالمند می‌باشد که دارای انواع مختلفی بوده و در ابعاد و سایزهای متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. البته بیشتر این محصولات بر اساس سفارش و خواست مشتری ساخته شده و به آنها تحویل داده می‌شود.

مزایای ویلچربر

مزایای ویلچربر

مهمترین مزیت ویلچربرها این است که ضریب اطمینان بالایی دارند و هنگام استفاده از آنها افراد، با مشکلی مواجه نخواهند شد. ضمن اینکه در سیستم آنها کلید اضطراری تعبیه شده است تا هنگام مانند قطعی برق یا هر مورد دیگری، مشکلی به وجود نیاید. همچنین ویلچربرها در رنگ بندی‌ها و طرح‌های متنوعی ساخته می‌شوند که پاسخگوی نیاز همه مشتریان گرامی باشد. این تجهیزات قدرت تحمل وزن‌های بالا را نیز دارند. لازم به ذکر است که ویلچربرها در کلیه اماکن قابل نصب و کنترل بوده و به سیستم فرود اضطراری مجهز می‌باشند. ضمن اینکه نصب آنها کار چندان سختی نمی‌باشد و احتیاجی به چاه ندارد. هزینه تعمیر و سرویس و نگهداری ویلچربرها زیاد بالا نیست و برای خرید اولیه آنها مبلغ معقولی را باید بپردازید؛ پس از نظر اقتصادی نیز به صرفه هستند.

یک ویلچربر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که گفتیم بالابرهای معلول به دلیل ویژگی‌ها و مزیت‌های زیادی که دارند، مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته‌اند؛ زیرا اکثر خانواده‌هایی که در منزل با افراد ناتوان حرکتی یا سالخورده زندگی می‌کنند، معمولاً برای رفت و آمد آنها دچار مشکل هستند. اما به کارگیری این دستگاه مشکلات آنها برطرف شده است. در این قسمت می‌خواهیم به چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ویلچربر خوب اشاره کنیم:

_مورد اول راحتی و استقلال فرد استفاده کننده است. به این معنا که یک ویلچربر خوب باید شرایطی را فراهم کند تا افراد ناتوان بتوانند بدون کمک دیگران و نیاز و همراهی آنها و به شکل مستقل جابجا شوند.

_ویژگی دوم ویلچر برهای خوب سهولت در حرکت است؛ به این معنا که این دستگاه باید توانایی جابجایی افراد سنگین وزن را بدون کوچک‌ترین مشکلی داشته باشد و اگر افراد ناتوان سنگین وزن از این بالابرها استفاده کنند، احساس راحتی داشته باشند.

_سومین مورد از ویژگی‌های یک ویلچربر خوب ضریب امنیت بالای آن است. با توجه به اینکه این دستگاه در طبقات مختلف ساختمان جابجا می‌شودژ پس امنیت و ایمنی آن فوق العاده حائز اهمیت است. ویلچر برهای با کیفیت از قفل‌های ایمنی و روکش‌های ضد لغزش جهت بالا بردن استانداردها و ایمنی این دستگاه بهره گرفته می‌شود.

_چهارمین گزینه که جزو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ویلچربر خوب است، مقرون به صرفه بودن آن است. اگرچه طبق نظر کارشناسان ویلچربرها با توجه به کاربرد زیادشان، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می‌باشد؛ اما ممکن است با توجه به تنوعی که دارند، با قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه شوند. لذا شما باید گزینه‌ای را که ضمن داشتن کیفیت، قیمت معقول و منصفانه‌ای را دارد انتخاب کنید تا از نظر مالی تحت فشار قرار نگیرید.

_ویژگی دیگر یک ویلچربر خوب ظاهر زیبا و انعطاف پذیر آن است. با توجه به اینکه معمولاً ویلچربرها در قسمت بیرونی ساختمان‌ها نصب می‌شود؛ هر چقدر زیباتر بوده و با معماری و نمای ساختمان هارمونی داشته باشد، بهتر است؛ بدین ترتیب علاوه بر اینکه جلوه بصری خوبی دارد, ارزش ملک شما را افزایش می‌دهد.

_مشخصه خوب دیگری که ویلچربرها باید داشته باشند، قابلیت استفاده چند منظوره است؛ به این معنا که از آنها در محیط‌های مختلفی مانند ساختمان‌های عمومی، منازل، بیمارستان‌ها و… استفاده کرد و در صورت جابجایی از یک خانه به خانه دیگر بتوان آن را همراه خود برد و در منزل جدید نصب کرد. به این ترتیب افراد بابت هزینه‌ای که برای این دستگاه صرف می‌کنند، خیالشان راحت است.

یک ویلچربر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

نکات ایمنی مربوط به ویلچربر و نحوه استفاده از آن

ایمنی در ویلچربرها اهمیت زیادی دارد؛ چرا که عدم توجه به این مسئله، ممکن است آسیب‌های جدی‌تری متوجه افرادی گردد. پس هنگام استفاده و نصب بالابرها به فاکتورهای زیر توجه کنید:

_طراحی اولیه و ساخت ویلچربر باید با ابعاد بیمار و وزن او متناسب بوده و به صورت صحیح در ساختمان نصب و راه‌اندازی گردد.

_پیش از اولین استفاده از ویلچربر باید آن را تست کرده تا از سلامت و صحت آن اطمینان لازم به عمل آید.

_کارشناسان کنترل کیفیت و افرادی که در این زمینه دانش فنی دارند، باید به نحوه نصب و تست‌های اولیه دستگاه نظارت داشته باشند و در صورت بروز خطا، مشکلات را برطرف نمایند.

_نحوه استفاده از دستگاه باید به افراد داده شود و همچنین راجع به طریقه کنترل جهت پیشگیری از حوادث، اطلاعات لازم در اختیارشان قرار گیرد.

_موقع استفاده از دستگاه بهتر است بیمار لباس مناسبی داشته باشد؛ به گونه‌ای که متعلقات آن به دستگاه گیر نکند.

_برای نصب تجهیزات اضافی مانند نشانگر حرکت و اعلام حریق، حتماً از کارشناسان متخصص کمک بگیرید

و…

مشاوره رایگان گروه بیات

مدل‌های مختلف ویلچربر کدام‌اند؟

کلام آخر

ویلچربرها با توجه به کارایی مثبت و ویژگی‌های خوبی که دارند، در هر مکانی قابل استفاده می‌باشند؛ بدین ترتیب افراد مسن، معلول و بیمار به راحتی می‌توانند بدون نیاز به کمک دیگران از آنها استفاده کرده و به طبقات مختلف ساختمان‌ها دسترسی پیدا کنند. در نتیجه چنین تجهیزاتی ضمن افزایش راحتی، اعتماد به نفس چنین افرادی را تقویت می‌کند و حس خوبی را در آنها به وجود می‌آورد. اگر شما با خواندن این مطلب تصمیم به خرید یک ویلچر بر گرفته‌اید؛ توصیه ما این است که به شرکت‌های معتبر و برندهای شناخته شده رجوع کنید؛ زیرا چنین شرکت‌هایی امتحان خود را پس داده‌اند و معمولاً محصولاتی را که تولید می‌کنند، رضایت مصرف کنندگان را به دست آورده است. در ضمن هنگام خرید به ویژگی‌های یک ویلچربر خوب نیز توجه نمایید. در این مقاله ما راجع به ویژگی‌های یک ویلچربر خوب صحبت کردیم. امیدواریم با بیان این مطالب توانسته باشیم اطلاعات شما را در این زمینه افزایش داده و شما را در خریدن یک گزینه مناسب یاری نماییم. از اینکه تا پایان مقاله در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_سرعت استفاده از ویلچر بر چگونه باید باشد؟

میزان سرعت دستگاه باید طوری باشد که به صورت مطمئن و ایمن فرد را در طبقات جابجا کند.

۲_مدل‌های مختلف ویلچربر کدام‌اند؟

این تجهیزات دارای انواع مختلفی هستند که برخی از آنها شامل بالابر ویلچر هیدرولیکی، بالابر معلول هوایی جک بالابر هیدرولیکی دستی، جک بالابر پیچیده و جک بالابر الکتریکی می‌باشد.

۳_ابعاد ویلچربر چقدر است؟

اندازه و ابعاد ویلچربر بستگی به نوع و طراحی دستگاه دارد. اما این ابعاد باید به گونه‌ای باشد که بتواند افراد مختلف را جابجا کند. هنگام محاسبه ابعاد دستگاه حتماً به محیط مورد نظر توجه کنید.

۴_قیمت ویلچربر چقدر است؟

با توجه به اینکه این تجهیزات در ابعاد و انواع مختلفی طراحی می‌شوند، نمی‌توان قیمت مشخصی را برایش اعلام نمود؛ زیرا قیمت این دستگاه با توجه به برند سازنده، جنس آن، سایز و ابعادش متفاوت می‌باشد. برای استعلام قیمت این دستگاه می‌توانید با فروشگاه‌ها و موسسات مربوطه تماس حاصل کرده و ضمن دریافت مشاوره رایگان، از قیمت محصول اطلاع پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *