مقالات

فواید بالابر خودرو چیست؟

بالابر خودرو که به آن جک پارکینگی یا جک بالابر نیز گفته می‌شود؛ معمولاً برای بالا بردن خودرو تا ارتفاعی خاص در ساختمان‌ها مورد استفاده واقع می‌شود. خصوصاً برای پارکینگ‌هایی که فضای کمی دارند، وجود این محصول می‌تواند بسیار کمک کننده باشد؛ به گونه‌ای که امروزه طراحان و معماران ساختمان به منظور حذف فضای اضافی توسط پارکینگ، علاقمند به استفاده از آن در فضای ساختمان می‌باشند. این تجهیزات مزیت‌ها و کاربردهای زیادی دارند. ما امروز در این مقاله قصد داریم راجع به این مسئله صحبت کنیم که فواید بالابر خودرو چیست. پس لطفاً ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

بالابر خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که گفتیم این وسیله جزو تجهیزاتی است که جهت حرکت عمودی خودروها و وسایل نقلیه‌ای مانند موتور سیکلت استفاده شده و برای جابجایی خودروها در مکان‌هایی مانند تعمیرگاه و کارواش نیز از این وسیله بهره گرفته می‌شود. به کمک این دستگاه دیگر نیازی به صرف زمان و انرژی زیادی برای جابجایی خودروها نیست. همچنین جهت صرفه‌جویی از فضای موجود در پارکینگ‌ها نیز حضور این وسیله بسیار کمک کننده است؛ خصوصاً در ساختمان‌هایی که خانوار زیادی در حال زندگی کردن هستند. لالابر خودرو انواع مختلفی داشته و هر کدام از آنها قادر به تحمل وزن خاصی هستند. شرکت‌های معتبر در حال ساخت انواع مختلف آن بوده و این محصول را بسته به نیاز و سلیقه مشتری طراحی می‌کنند. برخی از ‌آنها وزنی حدود ۳ یا ۴ تن را تحمل کرده و ظرفیت برخی دیگر در حد ۲ تن می‌باشد. پس توصیه می‌کنیم قبل از خرید، حتماً نیازها و کارایی که مد نظرتان است را بررسی کرده و سپس اقدام به ثبت سفارش و خرید نمایید.

فواید استفاده از بالابر خودرو

همانطور که گفتیم این وسیله کاربردها و فواید زیادی دارد که در این قسمت می‌خواهیم شما را با مهم‌ترین فواید آن آشنا سازیم:

  • _فایده اول این کالا این است که ظرفیت پارکینگ‌ها را افزایش می‌دهد. به بیان دیگر شما می‌توانید در فضای کوچکی، تعداد ماشین بیشتری را پارک کنید. حتی می‌توانیم بگوییم به کمک آن ظرفیت یک پارکینگ دو برابر نیز خواهد شد. اما برای صرفه‌جویی در فضا می‌توان از این وسیله استفاده کرد؛ زیرا از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می‌باشد.
  • _جالب است بدانید که یکی از فواید بالابرها زیباتر کردن نمای ساختمان می‌باشد. به دلیل اینکه معمولاً اکثر بالابرهای خودرو متناسب با نیاز و سلیقه مشتری طراحی و ساخته می‌شود؛ در نتیجه می‌توانید به بهترین و شیک‌ترین شکل ممکن آنها را سفارش داده و بدین ترتیب فضای داخلی پارکینگ خود را لوکس و زیبا کنید‌‌.
  • _فایده دیگر این محصول افزایش سرعت پارک می‌باشد؛ به این معنا که با کمک این تجهیزات می‌توانید ظرف زمان کوتاه‌تری، خودروی خود را به بهترین شکل ممکن پارک کنید.
  • _این بالابرها قدرت بالایی داشته و نگهداری آنها نیز بسیار راحت است. از طرفی امنیتشان زیاد بوده و هنگام بالا بردن خودروها، توانایی تحمل وزن آن را دارند. معمولا در اکثر بالابرهای خودروها، گاردریل وجود دارد که میزان امنیت بالابر را افزایش می‌دهد.
  • _از این وسیله می‌توانید برای انواع خودروهای شاسی بلند و موتورسیکلت‌ها نیز استفاده کنید.
  • _این تجهیزات امکان تنظیم برای کاربران را از نظر ارتفاع و سرعت دارا می‌باشند.
  • _دیگر از فواید این محصول این است که تامین انرژی آنها از طریق برق تک فاز شهری انجام شده و به هنگام قطع برق نیز پمپ دستی دارند؛ بدین ترتیب با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوند.
  • _فایده دیگر چنین محصولی، برخورداری از قفل ضد سقوط کابین می‌باشد.
  • _این وسیله سرعت مناسبی داشته در ابعاد مختلفی طراحی می‌شود.

ساخت بالابر خودرو

همانطور که گفتیم شرکت‌های مختلفی هستند که این وسیله را در ابعاد، رنگ، طرح و نوع مختلفی ساخته و بنابر خواست و سلیقه مشتریان، به آنها تحویل می‌دهند. بیشتر قطعات بالابر خودرو در کارگاه‌های مخصوصی ساخته می‌شود و برخی از آن‌ها نیز به صورت آماده خریداری می‌شوند.‌ پس از جمع آوری قطعات، مهندسان و متخصصان مجرب شروع به ساخت بالابر می‌کنند. معمولاً پروسه ساخت این محصول حدود ۲۰ روز طول می‌کشد و پس از آن به مشتری تحویل می‌گردد. در شرکت‌های مطمئن، همه مراحل ساخت با حضور کارشناسان کنترل کیفیت انجام می‌شود. در نهایت نیز برای نصب و راه‌اندازی آن نیز باید نهایت دقت صبر و حوصله اعمال شده تا پروژه به بهترین نحو ممکن اجرا شود. در صورتی که همه قطعات مربوط به این محصول در کشور وجود داشته باشد، هزینه آن مناسب می‌باشد؛ اما در صورت عدم وجود برخی از قطعات، الزام به وارد کردن آن از سایر کشورهاست و ممکن است هزینه ساخت بالابر خودرو به دلیل مسائلی مانند هزینه‌های حمل و نقل، گمرک و… افزایش پیدا کند.

قیمت بالابر خودرو

حالا که با فواید این دستگاه آشنا شده‌اید، ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که قیمت این محصولات در چه حدی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که عوامل متعددی هستند که روی قیمت این سیستم‌ها تاثیر می‌گذارند. اولین عامل نوع دستگاه و شرکت سازنده آن است؛ بدیهی است هر چقدر از برندهای معتبرتر و شرکت‌های خوشنام‌تری محصول خود را سفارش دهید، گران‌تر است. عامل دوم ابعاد و متراژ ساخت بالابر می‌باشد؛ یعنی هر چقدر ابعاد بالابر بیشتر بوده و در سایز بزرگتری طراحی شود، متریال اولیه بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند. در نهایت عوامل دیگری مانند امکانات منحصر به فرد آن، نوع طراحی و فناوری به کار رفته در آن روی قیمت محصول اثرگذار می‌باشد . البته این روزها با توجه به شرایط اقتصادی موجود، نوسانات نرخ ارز و افزایش نرخ دلار قیمت این محصول همیشه در حال تغییر و تحول است. توصیه می‌کنیم برای اطلاع دقیق از قیمت این وسیله با شرکت‌های سازنده و طراح این محصول تماس گرفته تا ضمن دریافت مشاوره، اطلاعات لازم را راجع به قیمت به دست آورید.

کلام آخر

بالابر خودرو جزو تجهیزاتی است که بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته و کاربردهای زیادی دارد؛ خصوصاً در پارکینگ‌هایی که فضای کمی جهت پارک خودروها وجود دارد، با استفاده از این محصول مشکل محدودیت فضا حل می‌شود. همچنین در مکان‌هایی مانند کارواش، تعمیرگاه و… وجود این کالا یک مزیت بزرگ محسوب شده و کار افراد را راحت‌تر می‌کند. پس می‌توانیم بگوییم استفاده از این محصول برای چنین مکان‌هایی از نظر اقتصادی مناسب است. در این مقاله ما راجع به فواید بالابر خودرو و مطالب مرتبط با آن صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_انواع بالابر خودرو کدام است؟

بالابر خودرو پارکینگی، بالابر خودرو تعمیرگاهی، بالابر خودرو هیدرولیکی و بالابر خودرو قیچی که هر کدام از آنها ویژگی‌های منحصر به فرد خاص خود را دارند.

۲_بهترین نوع بالابر خودرو کدام است؟

همه انواع این محصول دارای ویژگی‌های مثبت و مزایایی می‌باشند. اما معمولاً بالابر خودرو هیدرولیکی بیشتر از همه محبوب است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳_ابعاد بالابر خودرو چگونه مشخص می‌شود؟

معمولا ابعاد بالابر را با توجه به ظرفیت معین می‌کنند.

۴_فرق بالابر خودرو با آسانسور خودروبر چیست؟

آسانسور خودروبر می‌تواند خودرو را تا ارتفاعات بالاتری حمل کند و از نظر ایمنی نسبت به بالابر خودرو بهتر است اما دردسر ساخت و نصب آسانسور خودروبر بیشتر از بالابر خودرو بوده و هزینه آن نیز بسیار بالاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *