مقالات

چرا باید بالابر خانگی بخریم؟

امروزه با وجود ساختمان‌های چندین طبقه و آسمان خراش‌های بسیار بلند، تغییرات زیادی در زندگی مردم به وجود آمده است. رفت و آمد در چنین بناهایی فقط با وجود یک آسانسور امکان‌پذیر است. اما امکان نصب آسانسور در هر خانه و ساختمانی وجود ندارد؛ خصوصاً در بناهای قدیمی به دلیل مسائل مختلف نمی‌توان آسانسور را نصب کرد. از طرفی هزینه چنین تجهیزاتی نسبتا بالاست؛ لذا بالابرهای خانگی بهترین راهکار برای این ساختمان‌هاست. به کمک این تجهیزات افراد کم توان و سالمند و یا حتی سایر افراد که به دلایل مختلف توانایی پایین و بالا رفتن از پله‌ها را ندارند؛ می‌توانند بدون هیچ مشکلی در طبقات ساختمان جابجا شوند. در این مقاله ما می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا باید بالابر خانگی بخریم؟ پس لطفاً ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

بالابر خانگی چیست‌؟

بالابر خانگی چیست‌؟

می‌توان آن را نوعی آسانسور کوچک خانگی دانست که اگرچه سرعت پایینی دارد، اما مزیت‌های زیاد آن باعث شده است تا استفاده از آن رواج پیدا کند.از این محصول می‌توان برای ساختمان‌های قدیمی که قابلیت نصب آسانسور ندارند، بهره گرفت و به راحتی افراد و اشیا را به طبقات مختلف ساختمان منتقل کرد. بالابر خانگی یا هوم لیفت، نصب و راه‌اندازی نسبتا ساده‌ای داشته و با برق تک فاز شهری نیز کار می‌کند. در ادامه راجع به این محصول کاربردی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چرا باید بالابر خانگی بخریم؟

می‌خواهیم شما را با برخی از مهم‌ترین مزیت‌ها و کاربردهای بالابر خانگی آشنا سازیم تا این موضوع برایتان مشخص شود که چرا بالابر خانگی مفید است و باید برای ساختمان خود آن را خریداری کنید:

  • راحتی حمل و نقل: در صورتی که افراد ناتوان یا پیر و سالخورده در خانه داشته باشید؛ با وجود بالابر خانگی دیگر برای جابجایی و تردد آنها هیچ مشکلی نخواهید داشت. خصوصاً چنین افرادی اگر نیازمند مراجعه به دکتر باشند، رفت و آمدشان بسیار سخت می‌شود؛ لذا با وجود این تجهیزات افراد سالمند و یا حتی معلول می‌توانند بدون کمک دیگران، به طبقات مختلف ساختمان دسترسی پیدا کنند. ضمنا علاوه بر افراد، اشیا و لوازم را نیز می‌توانید از طریق این محصول جابجا کنید. بسیاری از افراد هستند که برای منتقل کردن وسایل و یا حتی خریدهای هفتگی یا ماهانه خود که به شکل انبوه صورت می‌گیرد، از پله‌ها مشکللات زیادی را دارند؛ لذا با نصب کردن یک بالابر خانگی در ساختمان، این مشکل به طور کلی برطرف خواهد شد.
  • بالا رفتن ایمنی ساختمان: تردد از راه پله خصوصاً برای کودکان خردسال و یا افراد سالخورده، ممکن است با خطرات سقوط از پله‌ها و… مواجه باشد. اما هنگامی که حمل و نقل به وسیله بالابر انجام شود؛ ضمن افزایش سرعت انتقال، امنیت نیز زیاد می‌شود‌. شما می‌توانید با خریدن و نصب این محصول، خطرات ناشی از سقوط از پله‌ها را از بین ببرید و درجه ایمنی ساختمان خود را افزایش دهید.
  • بالا رفتن ارزش ساختمان: برخی از صاحبان ملک فکر می‌کنند با نصب یک بالابر خانگی، سرمایه آنها از بین می‌رود. اما باید بدانید که انجام این کار ضمن راحت کردن شرایط زندگی شما، از نظر اقتصادی ارزش ملک را نیز بالا می‌برد. گاها دیده شده است که برخی از افراد خانه‌های دو طبقه یا سه طبقه را به دلیل نداشتن آسانسور نخریده‌اند؛ اما با وجود بالابر خانگی، دیگر مشکل تردد برطرف شده و اگر قصد فروش یا اجاره ملک خود را داشته باشید، طرفداران بیشتری خواهد داشت. پس نصب این دستگاه به هیچ وجه سبب از بین رفتن سرمایه و هدر رفتن آن نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود؛ چرا که این روزها خریداران زیادی هستند که جذب خانه‌هایی که مجهز به بالابر بوده می‌شوند.
  • زیباتر شدن نمای ساختمان: این تجهیزات را بسته به سلیقه و نیاز مشتریان یا در قسمت داخلی ساختمان نصب می‌کنند یا آن را در قسمت بیرونی راه اندازی می‌نمایند. در هر صورت اگر بالابر خانگی را با نمای ظاهری و معماری ساختمان هماهنگ سازیم، جلوه زیبا و شیکی به بنای شما اضافه می‌کند و باعث جذابیت و افزایش زیبایی ساختمان می‌شود.

چرا باید بالابر خانگی بخریم؟

قیمت بالابر خانگی

در صورتی که شما شرایط نصب و راه‌اندازی این دستگاه را در خانه دارید و در مورد قیمت آن سوال‌هایی در ذهنتان پیش آمده است؛ باید بگوییم که قیمت این محصول بسته به عوامل مختلفی متغیر است. به عنوان مثال شرکت و برند سازنده این محصول روی قیمت آن تاثیر زیادی دارد. معمولا شرکت‌های مشهور و شناخته شده از متریال اولیه با کیفیت استفاده می‌کنند و نهایتاً نیز محصول بهتری را به مشتریان ارائه می‌دهند. علاوه بر آن ابعاد و سایز این محصول به علاوه همه امکانات و تجهیزات ویژه آن، روی قیمت نقش بسزایی خواهد داشت. لذا توصیه ما این است که برای اطلاع دقیق از قیمت بالابر خانگی پیش از ثبت سفارش و خریداری محصول، می‌توانید از چند شرکت و فروشگاه معتبر که در این زمینه مشغول فعالیت هستند، استعلام قیمت داشته باشید تا از قیمت حدودی آن اطلاع پیدا نمایید. سپس برند موردنظرتان را انتخاب کرده و در رابطه با همه هزینه‌ها از کارشناسان فروش مجموعه اطلاعات لازم را به دست بیاورید. اما بد نیست بدانید که با توجه به مزایا و کاربرد بالابر خانگی طبق آمار، هزینه صرف شده برای خرید و نصب و راه‌اندازی این دستگاه نسبت به کاربردها و مزیت‌هایی که دارد، از لحاظ اقتصادی کاملاً به صرفه است.

قیمت بالابر خانگی

سخن پایانی

مزیت‌های زیاد هوم لیفت‌ها باعث شده است تا محبوبیت آنها بیش از پیش افزایش پیدا کند و بسیاری از افراد اقدام به سفارش و نصب این تجهیزات، برای منازل مسکونی خود داشته باشند؛ چرا که این تجهیزات به نوعی رفع کننده نیازهای مختلف ساکنان ساختمان‌های مسکونی بدون آسانسور می‌باشد. یک بالابر خانگی با توجه به نوع نیاز مشتریان، اندازه، عملکرد و سبکی که دارد، متفاوت می‌باشد و باید با توجه به شرایط ساختمان و معماری آن، گزینه مناسب را انتخاب کرد و اصول ایمنی را هنگام نصب و راه‌اندازی این محصول به طور کامل رعایت نمود. شرکت‌ها و مجموعه‌های زیادی هستند که آماده ارائه خدمات در این زمینه می‌باشند. توصیه ما این است که به مجموعه‌های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید تا بابت مسائل کیفی و ایمنی، آسودگی خاطر داشته باشید. در این مقاله ما راجع به این موضوع صحبت کردیم که چرا باید بالابر خانگی بخریم. امیدواریم این نوشتار برایتان مفید واقع شده باشد. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_مهمترین مزیت‌های بالابر خانگی کدام است؟

این تجهیزات مزیت‌های زیادی دارند؛ از جمله اینکه نصب و راه‌اندازی آنها ساده بوده و نیازی به حفر چاهک ندارند. ضمناً با برق تک فاز شهری کار می‌کنند و سیستم ایمنی قوی دارند.

۲_آیا بالابر خانگی سر و صدا دارد؟

بالابرهای خانگی بسیار کم صدا هستند. جالب است بدانید که نمونه‌های جدید و مدرن ساخته شده از این محصولات صدایی در حد بسیار پایین و نزدیک به صفر را دارا می‌باشند.

۳_اجزای اصلی بالابر خانگی‌کدام‌اند؟

این از تجهیزات از اجزایی مانند ریل‌های راهنما، صفحات نگهدارنده، جک هیدرولیکی، یونیت هیدرولیک و پلتفرم ساخته شده‌اند.

۴_آیا هزینه سرویس و نگهداری بالابر خانگی زیاد است؟

خیر، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این تجهیزات این است که هزینه تعمیر و سرویس آنها چندان بالا نیست. البته باید به سرویس‌های دوره‌ای این تجهیزات توجه ویژه‌ای کنید تا در آینده دچار نقص‌های جدی نشود. جهت سرویس کردن این محصولات نیز می‌توانید با شرکت‌هایی که خدمات مربوط به آسانسور را ارائه می‌دهند، تماس حاصل نمایید و یا به آنها مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *