مقالات

راهنمای خرید بالابر خانگی

یکی از تجهیزات مهم که امروزه تحول زیادی را در زندگی افراد ناتوان سالخورده و معلولان ایجاد کرده است، بالابرهای خانگی هستند. این ابزار با عملکرد خود امکان دسترسی چنین افرادی را به طبقات مختلف خانه می‌دهد. بالابرهای خانگی مزایای زیادی دارند؛ همچنین نصب و راه‌اندازی آنها آسان می‌باشد. شرکت‌‌ها انواع بالابرهای خانگی را در طرح‌ها و مدل‌های متفاوتی ساخته و به مشتریان گرامی عرضه می‌کنند. هنگام خرید این محصولات باید به موارد متعددی دقت نمایید. در این مقاله ما می‌خواهیم راجع به راهنمای خرید بالابر خانگی صحبت کنیم. پس لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید.

بالابر خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که گفتیم بالابر خانگی جزو یکی از وسایلی است که در بهبود کیفیت زندگی و بالا بردن افزایش استقلال افراد سالمند، ناتوان و معلول و همه کسانی که مشکلات حرکتی دارند، تاثیر بسزایی داشته است. همچنین از بالابرهای خانگی می‌توان برای جابجایی بارهای سنگین و حمل و نقل اشیا به طبقات مختلف ساختمان استفاده کرد. ضمن اینکه افرادی که محدودیت حرکتی دارند، می‌توانند بدون وابستگی به دیگران، به طبقات مختلف خانه بروند. در ضمن ساختمان‌های قدیمی که امکان نصب آسانسور ندارند، به راحتی می‌توانند از بالابر خانگی استفاده نمایند. ضمناً از این تجهیزات برای آپارتمان‌ها، خانه‌های دوبلکس و ویلاها بهره گرفته می‌شود.

راهنمای خرید بالابر خانگی

همانطور که گفتیم این محصول جزو تجهیزاتی است که در سال‌های اخیر بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرد و در جهت راحت کردن زندگی افراد و صرفه‌جویی در انرژی و زمان، تاثیر زیادی داشته است. هنگام خرید این محصول باید به مواردی توجه کنید تا بتوانید یک گزینه عالی را خریداری نمایید. برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که پیش از خرید باید مورد توجه قرار گیرند، عبارت‌اند از:

  • قابلیت تحمل وزن: حتماً هنگام خرید به میزان وزنی که یک بالابر می‌تواند تحمل کند، توجه نمایید؛ زیرا طراحی و نصب این دستگاه باید با وزن افرادی که قصد استفاده از آن را دارند، متناسب باشد. لذا پیش از سفارش محصول توسط مشتریان گرامی باید سقف وزن استفاده کنندگان از بالابر به طراح و سازنده اعلام گردد؛ بدین ترتیب ایشان نیز محصول را مطابق با سفارش مشتری خواهند ساخت.
  • ارتفاع مورد پیمایش: مورد دومی که قبل از خرید و سفارش بالابر خانگی باید به آن توجه ویژه‌ای شود، ارتفاع سقف منازل و تعداد طبقات است. ممکن است شما قصد سفارش بالابر خانگی را برای یک ساختمان دو طبقه داشته باشید و فرد دیگری بخواهد از این محصول، برای یک ساختمان سه طبقه استفاده کند. از طرفی معمولا ارتفاع سقف منازل تفاوت‌های کمی با یکدیگر دارند که سازندگان باید این ارتفاع را به دقت محاسبه و اندازه‌گیری نمایند؛ زیرا مسئله ارتفاع در تعداد توقف‌های بالابر اهمیت زیادی دارد. پس پیش از خرید حتماً به این مسئله توجه ویژه نمایید.
  • ایمنی بالابر: شاید به جرات بتوانیم بگوییم مهم‌ترین فاکتور هنگام انتخاب بالابر خانگی، توجه به ضریب اطمینان و ایمنی دستگاه است. در بحث ایمنی نیز کیفیت قطعات به کار برده شده در بالابر اهمیت شایانی داشته؛ زیرا اگر این قطعات اصل باشند و در آزمایشگاه‌های فنی مورد بررسی کامل قرار بگیرند، نسبت به ایمنی آنها اطمینان خاطر حاصل خواهد شد. در رابطه با این مسئله توصیه می‌کنیم که بهتر است از شرکت‌های معتبر و برندهای شناخته شده بهره بگیرید؛ زیرا بدین ترتیب نگران ایمنی دستگاه نخواهید بود.
  • گارانتی و ضمانت پس از فروش: متاسفانه برخی از افراد هنگام خرید اصلاً به خدمات پس از فروش و گارانتی توجهی نمی‌کنند. اما باید بدانید که هنگام خرید این محصول، توجه به گارانتی جزو مهمترین نکات است؛ زیرا بالابر نیز مانند هر وسیله برقی ممکن است دچار مشکل شده که به تعویض و تعمیر قطعات احتیاج دارد. لذا اگر بالابری را انتخاب کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد، هنگام مواجهه با چنین مشکلاتی مجبور به تحمل خسارات مالی نخواهید بود. البته هنگامی ضمانت‌نامه توسط فروشنده به شما ارائه می‌شود به مواردی که شامل گارانتی می‌شوند، کاملاً دقت کنید؛ مثلاً ببینید آیا نگهداری و سرویس بالابر تحت پوشش گارانتی باشد یا خیر. پس تک تک بندهای موجود در ضمانت‌نامه اهمیت داشته و باید هنگام خرید آنها را مطالعه نموده و مورد توجه قرار دهید.
  • محل نصب: نکته آخری که هنگام خرید بالابر خانگی باید مورد توجه واقع شود، محل نصب آن است. البته این مسئله معمولاً توسط افراد عادی که در این حیطه تخصصی ندارند، قابل انجام نیست و باید به وسیله کارشناسان خبره تعیین شود و آنها باید مکانی را انتخاب کنند که کمترین هزینه و خرابی را برای مشتریان داشته باشد. سازندگان باید توجه داشته باشند که بالابر در جایی نصب شود که ضمن داشتن امنیت، زیاد با دکوراسیون داخلی و معماری ساختمان هماهنگ باشد.

مزایای خرید بالابر خانگی

این محصول مزیت‌های زیادی دارد؛ از جمله اینکه راحتی و استقلال را برای افراد خانه به وجود آورده، یعنی علاوه بر اینکه افراد ناتوان می‌توانند با استفاده از این وسیله به راحتی تردد کنند، سایر افراد خانواده نیز می‌توانند از آن بهره گرفته و دیگر برای عبور و مرور در طبقات مختلف ساختمان از راه پله تردد نکنند. باید بدانید که حتی افراد جوان و سالم نیز در اثر استفاده زیاد از راه پله با گذشت زمان دچار مشکلات کمر و پا خواهند شد. مزیت دیگر بالابرهای خانگی امنیت و قابلیت کنترل آن است. با استفاده از این سیستم می‌توان از حوادثی مانند افتادن از پله پیشگیری کرد. این تجهیزات ضریب امنیتی بالایی داشته و می‌توانید با خاطری آسوده از آن استفاده نمایید. مزیت دیگر این محصول این است که حجم زیادی را اشغال نمی‌کند و در فضاهای محدود، به راحتی قابل نصب است. همچنین هزینه نصب و راه‌اندازی آن نسبت به آسانسور بسیار کمتر بوده و با توجه به نیازهای ساکنان و فضای ساختمان، ارتفاعش قابل تغییر می‌باشد. از طرفی می‌توانید این تجهیزات را متناسب با طراحی و معماری ساختمان خود ساخته و از آن به عنوان یک عنصر زیبایی در فضای ساختمان بهره بگیرید. در عین حال وجود این وسیله ارزش ملک شما را از نظر قیمتی افزایش می‌دهد و مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کند.

کلام آخر

یکی از انواع پرفروش بالابرها، بالابر خانگی می‌باشد که برای ساختمان‌های مسکونی و منازل مورد استفاده واقع می‌شود. این تجهیزات کارکردها و انواع متنوعی داشته و مزایای زیادی دارند. هنگام خرید و نصب این سیستم باید به مسئله تعمیر و نگهداری و سرویس آن توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتواند عملکرد صحیحی را ارائه دهد. ضمناً در استفاده از این تجهیزات حد نرمال و متعارف را رعایت کنید. به یاد داشته باشید که برای خرید این محصول به شرکت‌های معتبر و شناخته شده مراجعه نمایید؛ زیرا آنها با پشتیبانی حرفه‌ای و نصب و راه‌اندازی دستگاه توسط متخصصین زبده و مجرب، تجربه استفاده از یک محصول با کیفیت و با دوام را برای شما به ارمغان می‌آورند. در این مقاله ما راجع به راهنمای خرید بالابر خانگی صحبت کردیم. امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید، از عنایت و توجه شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_مزیت‌های خرید بالابر خانگی نسبت به آسانسور چیست؟

بالابر خانگی نسبت به آسانسور مزیت‌هایی از قبیل هزینه کمتر، امکان تنظیم اندازه، نیاز به فضای کمتر و سازگاری با طراحی داخلی ساختمان را دارد.

۲_اجزای اصلی بالابرهای خانگی کدام‌اند؟

اصلی‌ترین اجزای این وسیله شامل پاور یونیت، جک هیدرولیکی، صفحات نگهدارنده ریل‌های راهنما و پلتفرم هستند.

۳_انواع مدل‌های بالابر خانگی کدام است؟

بالابر خانگی متحرک، بالابر خانگی هیدرولیکی، بالابر خانگی راه پله، بالابر خانگی کابین‌دار، بالابر خانگی شیشه‌ای، بالابر خانگی ساده

۴_بالابرهای خانگی را بیشتر در چه مکانی از ساختمان نصب می‌کنند؟

معمولاً از این تجهیزات در بخش‌های بیرونی ساختمان مانند جلوی بالکن و یا بین راه پله‌ها استفاده می‌نمایند.

۵_هنگام خرید بالابر خانگی اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم کدام است؟

ابتدا باید محل نصب بالابر را در نظر بگیرید و با کارشناسان مربوطه در رابطه با این مسئله صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *