مقالات

در چه مواقعی به بالابر خانگی نیاز داریم؟

حتماً شما نیز تاکنون نام بالابر خانگی را شنیده‌اید. اگرچه با توجه به رواج یافتن فرهنگ آپارتمان‌نشینی معمولاً در ساختمان‌های امروزی از آسانسور استفاده می‌شود؛ اما برای برخی از منازل دو یا سه طبقه قدیمی از بالابر بهره گرفته می‌شود. در برخی از ساختمان‌های دوبلکس و ویلاها نیز از این بالابرها برای جابجایی افراد و اشیا استفاده می‌کنند. در این مقاله ضمن توضیح راجع به بالابر خانگی به این موضوع می‌پردازیم که در چه مواقعی به بالابر خانگی نیاز داریم؟ پس لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

بالابر خانگی چیست؟

 

بالابر خانگی چیست؟

وسیله‌ای است که به کمک آن می‌توان در طبقات مختلف ساختمان جابجا شد. البته به هیچ وجه نباید بالابر را با آسانسور یا جرثقیل و مواردی امثال اینها یکی دانست؛ زیرا این دستگاه تعریف مشخصی داشته و فاکتورهای خاصی دارد. بالابر خانگی در انواع و اقسام مختلفی تولید شده و بسته به سلیقه و نیاز مشتریان به آنها عرضه می‌گردد. می‌توانید از این محصول برای زیباسازی و نمای ظاهری ساختمان خود نیز بهره ببرید. ضمناً وجود آن از نظر مالی ارزش ملک را افزایش خواهد داد؛ چرا که یک آپشن خوب برای خانه محسوب می‌گردد. پس اگر در یک ساختمان دو طبقه یا سه طبقه قدیمی زندگی می‌کنید و برای تردد از راه پله دچار مشکل هستید، دیگر جای نگرانی نیست؛ چرا که به راحتی می‌توانید با نصب یک بالابر خانگی مشکل رفت و آمد ساکنین را حل کنید. همچنین می‌توان از این دستگاه برای جابجایی انواع و اقسام لوازم و وسایل و حتی خریدهای روزانه خود نیز استفاده کنید.

در چه مواقعی به بالابر خانگی نیاز داریم؟

با توجه به توضیحاتی که راجع به بالابر دادیم؛ اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که در چه مواقعی به این محصول احتیاج پیدا خواهید کرد؟ در ادامه می‌خواهیم به چند مورد از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود شما به این محصول نیاز پیدا کنید، اشاره کنیم:

  • وجود افراد سالمند یا معلول: سالمندانی که در طبقات دوم یا سوم زندگی می‌کنند، برای استفاده مداوم از راه پله قطعاً دچار مشکل خواهند شد؛ چرا که هر چقدر سن بالاتر می‌رود، بالا رفتن از پله و پایین آمدن از آن فوق العاده طاقت فرسا و سخت می‌شود؛ اگر چنین افرادی با درد کمر یا پا نیز مواجه باشند؛ در چنین شرایطی استفاده از پله برایشان خیلی خطرناک است. ضمن اینکه ممکن است برخی از خانواده‌ها افراد ناتوان یا معلول حرکتی که از ویلچر استفاده می‌کنند، در خانه داشته باشند؛ لذا بهترین راهکار برای برطرف کردن مشکلات جابجایی چنین افرادی، استفاده از بالابر خانگی است. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید برای استفاده افرادی که با ویلچر جابجا می‌شوند از بالابر خانگی بهره بگیرید؛ حتماً باید موارد امنیتی را رعایت کنید‌. در چنین شرایطی بیشتر از ویلچربرها استفاده می‌شود.
  • داشتن کودکان خردسال: اگرچه تردد از راه پله‌ها برای افراد جوان نیز ممکن است خطراتی در پی داشته باشد؛ اما سالمندان و کودکان خردسال بیشتر در معرض چنین آسیبی قرار می‌گیرند. پس در صورتی که در خانه کودک خردسال دارید، بهتر است جهت پیشگیری از سقوط کودکان از راه پله و سایر موارد خطرزای دیگر، از بالابر خانگی استفاده کنید؛ بدین ترتیب دیگر برای رفت و آمد آنها مشکلی نخواهید داشت. حتی اگر شما کودک خود را در حین رفت و آمد از پله‌ها در آغوش بگیرید، باز هم وجود یک بالابر خانگی برای راحتی خودتان بسیار مفید است. پس این مسئله نیز جزو مواردی است که باعث می‌شود به بالابر خانگی احساس نیاز داشته باشید.
  • جابجا کردن اشیا و وسایل و تجهیزات: حتماً برای کسانی که در ساختمان‌های قدیمی و بدون آسانسور زندگی می‌کنند، مشکل انتقال اشیا و وسایل و خریدهای روزانه از طبقه اول به طبقات بالاتر به یک مسئله سخت و دردسر زا تبدیل شده است. حتی هنگامی که چنین افرادی قصد تغییر دکوراسیون منزل و خرید لوازم جدید را داشته‌اند؛ برای آوردن این وسایل به داخل خانه با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. اما اگر یک بالابر خانگی نصب و راه‌اندازی می‌کردند، قطعاً با چنین مشکلاتی مواجه نمی‌شدند؛ زیرا این محصول با تناسب گنجایش وزنی که دارد، می‌تواند تجهیزات و لوازم منزل شما را به راحتی جابجا کند. به این ترتیب علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، انرژی شما نیز هدر نمی‌رود. فقط نکته‌ای که در رابطه با این موضوع باید متذکر شویم این است که هنگام جابجایی لوازم و اشیا، به وزن و حجم این تجهیزات توجه ویژه نمایید؛ چرا که ممکن است استفاده سهل‌انگارانه از بالابر خانگی باعث خراب شدن آن شده و خسارات سنگینی متوجه شما می‌گردد.
  • حل کردن مشکل کمبود فضا: در صورتی که با محدودیت فضا در ساختمان خود مواجه شوید، احساس نیاز به بالابر خانگی به وجود می‌آید؛ چون بهترین راهکار برای حل کردن این مشکل وجود چنین تجهیزاتی است. از آنجایی که در منازل دوبلکس و تریبلکس پله‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند و عملاً امکان حذف راه پله از منزل وجود ندارد، باید برای آن به فکر یک جایگزین مناسب باشید تا نسبت به راه پله فضای کمتری را اشغال کند. بالابر خانگی به دلیل اینکه محفظه‌اش فقط مقدار کمی از فضا را اشغال می‌کند، گزینه مناسبی می‌باشد. لذا هنگامی که با چنین مشکلی مواجه شدید، بهترین راهکار نصب بالابر خانگی است. وجود بالابر منزل شما را زیباتر و مدرن‌تر نشان می‌دهد. از طرفی از آنجایی که جابجایی بین طبقات ساختمان در یک مسیر عمودی صورت می‌پذیرد، فقط همین مسیر عمودی را دنبال می‌کند؛ در نتیجه شما توانسته‌اید به کمک این وسیله، بهینه‌ترین حالت ممکن را از نظر فضا انتخاب کنید.

قیمت بالابر خانگی

ممکن است با خواندن این مطلب شما ترغیب به خرید و نصب یک بالابر خانگی شده باشید، اما در رابطه با قیمت آن اطلاعاتی نداشته باشید. بد نیست بدانید که در رابطه با قیمت فاکتورهای مختلفی هستند که تاثیرگذار می‌باشد. به عنوان مثال بالابرهای شیشه‌ای ‌و بالابرهایی که حصار دارند، قیمت بالاتری دارند. البته این مسئله کاملاً به سلیقه و نیاز مشتری بستگی دارد. اما به طور کلی در رابطه با قیمت این محصول برند و شرکت سازنده بالابر، بیشترین تاثیر را دارد؛ یعنی هر چقدر از برند بهتر و قابل اعتمادتری خریداری کنید، محصول قیمت بیشتری داشته؛ چون کیفیت آن نیز بهتر است. موارد دیگری مانند ابعاد، شرایط نصب و راه‌اندازی و نوع و مدل بالابر خانگی می‌تواند روی قیمت اثر بگذارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شرکت‌هایی که در این زمینه در حال فعالیت هستند، تماس حاصل نموده و از آنها سوالات خود را بپرسید.

در چه مواقعی به بالابر خانگی نیاز داریم؟

سخن آخر

با توجه به مواردی که در مقاله به آن اشاره کردیم، احتمالاً شما به درک نسبتا کاملی از کاربردهای بی‌نظیر بالابر خانگی رسیده‌اید. باید بدانید که وجود این محصولات فقط مخصوص اعضای مرفه جامعه نیست؛ چرا که کاربری زیادی که دارند و از نظر قیمتی معقول و مقرون به صرفه می‌باشند. لذا صاحبان ملک باید بدانند که با استفاده از این محصولات ضمن ایجاد راحتی ساکنان ساختمان، ارزش ملک خود را نیز بالا بردند و نوعی می‌توان گفت نصب بالابر خانگی هدر دادن پول و سرمایه نیست؛ بلکه به نوعی آن را می‌توان یک سرمایه‌گذاری برای ملک دانست! اگر احساس می‌کنید شرایطتان به گونه‌ای است که می‌توانید با نصب این محصول، وضعیت زندگی خود را تغییر داده بهبود ببخشید، درنگ نکنید. فقط توصیه می‌کنیم برای خرید این محصول به شرکت‌های معتبر مراجعه کرده و کار نصب آن را به افراد حرفه‌ای و کار آزموده بسپارید. پس از نصب دستگاه نیز ضمن استفاده متعارف از آن، به صورت دوره‌ای آن را سرویس کنید. ما در این مقاله به این موضوع پرداختیم که در چه مواقعی به بالابر خانگی نیاز داریم. امیدواریم با بیان این مطالب توانسته باشیم آگاهی‌های شما را در این زمینه افزایش داده باشیم. در پایان از توجه و شکیبایی شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_برای نصب بالابر خانگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

باید به محل بالابر، نوع آن و ایمنی دستگاه توجه زیادی کنیم.

۲_برای سرویس و نگهداری بالابر خانگی باید چه کار کنیم؟

معمولا شرکت‌هایی که نصب و تعمیر آسانسور را انجام می‌دهند؛ سرویس و تعمیرات مربوط به بالابر را نیز ارائه خواهند داد و می‌توانید با آنها تماس بگیرید‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *