مقالات

فواید داشتن معلول بر در خانه

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد معلول و کم توان، جابجا شدن در مکان‌هایی است که دارای پله است. خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ساخت تجهیزات مختلف، این مشکل تا حدودی برطرف شده است. اما از آنجایی که اکثر خانه‌ها امکان نصب و راه‌اندازی آسانسور را ندارند؛ به کمک دستگاهی به نام معلول بر که به آن ویلچربر یا بالابر ویلچر نیز گفته می‌شود، این مسئله را برطرف کرده‌اند. این بالابرها مزیت‌های زیادی دارند و ما در مقاله امروز می‌خواهیم راجع به  فواید داشتن معلول بر در خانه چیست صحبت کنیم. پس لطفاً ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

معلول بر چیست؟

معلول بر چیست؟

وسیله‌ای است که برای حرکت عمودی تا ۴ طبقه امکان استفاده دارد و بیشتر افراد معلول، ناتوان و سالخورده به دلیل مزیت‌های زیاد آن، طالب خرید و نصب این محصول هستند. معلول بر را می‌توانید هم در قسمت بیرون ساختمان نصب کنید و هم آن را در فضای درونی ساختمان قرار دهید. البته معمولاً بیشتر افراد ترجیح می‌دهند آن را در نمای بیرونی ساختمان به کار بگیرند و ساختار معلول بر با معماری و نمای ظاهری ساختمان هماهنگ کرده و بدین ترتیب به جلوه ظاهری بنای خود نیز ارزش بیشتری می‌دهند. معلول بر قابلیت نصب و آسانی داشته و هزینه نگهداری و سرویس آن بسیار کم است. همچنین علاوه بر ساختمان‌های مسکونی از این تجهیزات در اماکن عمومی و دولتی مانند موسسات فرهنگی، ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و… بهره گرفته می‌شود.

فواید داشتن معلول بر در خانه

فواید داشتن معلول بر در خانه

از آنجایی که این تجهیزات کاربردها و قابلیت‌های منحصر به فردی داشتند؛ اکثر مشتریان از نحوه کارکرد و میزان امنیت آنها رضایت کامل را داشته و روز به روز استفاده از این محصولات محبوب‌تر می‌شود. در ادامه می‌خواهیم چند مورد از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فواید داشتن معلول بر در خانه را بیان کنیم:

۱_این تجهیزات حرکتی بدون لغزش و آرام دارند. در واقع به دلیل اینکه بیشتر افرادی که از آن استفاده می‌کنند، سال‌مند و ناتوان هستند؛ موقع سوار شدن احساس لغزش و حرکت‌های غیرمتعارف نمی‌کنند و ضمن احساس امنیت، به راحتی جابجا می‌شوند. از طرفی معلول بر دستگاهی است که سر و صدای زیادی ندارد. در حقیقت می‌توانیم به جرات بگوییم بالابر هیدرولیکی جزو کم سر و صداترین ماشین‌آلات هستند.

۲_مزیت و فایده دیگر داشتن این تجهیزات در خانه این است که بدون نیاز به کمک افراد دیگر، سالمندان و معلولان می‌توانند به طبقات مختلف ساختمان دسترسی پیدا کنند و به دلیل دارا بودن سیستم امنیت و ایمنی بالا، دیگر نگران جابجایی چنین افرادی نخواهید بود.

۳_یک فایده دیگر داشتن معلول بر در خانه قیمت به صرفه و پایین آن است. از آنجایی که مسئله قیمت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در خرید چنین تجهیزاتی است؛ قیمت پایین این محصولات باعث جلب توجه بسیاری از افراد خصوصاً افراد سالمند و معلول شده است و می‌توان با صرف و اختصاص بودجه معقول و مناسبی، این محصولات را در اختیار داشت.

۴_فایده چهارم داشتن معلول بر در خانه این است که در صورت نقل مکان به خانه دیگری می‌توانید آن را به خانه جدیدتان نیز منتقل کنید؛ در واقع این مسئله رضایت بسیاری از افراد را جلب کرده است. در چنین شرایطی افرادی که مستاجر هستند یا به هر دلیلی قصد تعویض خانه خود را دارند، می‌توانند به راحتی این دستگاه را در هر جا که بخواهند نصب کنند و هنگام نصب در مکان جدید، احتیاجی به تخریب پله یا قسمت‌هایی از بنای ساختمان نیست.

۵_فایده دیگر داشتن معلول بر در خانه این است که می‌توان آنها را با استفاده از برق تک فاز راه اندازی کرد. ضمناً میزان مصرف برقشان فوق العاده پایین است؛ لذا برای خانواده‌هایی که از نظر مالی در مضیقه هستند و افراد سالمند و معلول در خانه دارند، این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

شرایط نصب معلول بر در خانه

شرایط نصب معلول بر در خانه

دقت داشته باشید که ویلچربرها یا معلول‌برها باید به گونه‌ای نصب شوند تا افراد ناتوان و معلول بتوانند بدون هیچگونه مشکلی از آنها بهره بگیرند. در مرحله اول مسئله جانمایی معلول بر اهمیت شایانی دارد؛ یعنی اینکه این تجهیزات را در جای صحیح و درست نصب کنید تا افراد به راحتی از آن استفاده کرده و اگر احیاناً دچار حادثه یا سقوط شدند، آسیب.ها و جراحات جدی به آنها وارد نگردد. ضمناً مکان معلول بر باید جایی باشد تا فرد استفاده کننده بتواند بدون کمک دیگران سوار آن شده و از آن پیاده گردد. کف معلول بر باید دقیقاً هم سطح با طبقه مورد نظر باشد تا هنگام حرکت دچار سایدگی نشده و به جایی برخورد نکند. همه این مسائل باید به وسیله کارشناسان و متخصصان بررسی گردد و مراحل نصب و راه‌اندازی آن به بهترین نحو ممکن انجام شود.

خرید معلول بر

خرید معلول بر

هنگام خرید این تجهیزات باید نهایت دقت را داشته باشید؛ چرا که در صورت خرید از شرکت‌های نامطمئن و محصولات بی‌کیفیت، خسارات جدی گریبان‌گیر شما خواهد شد. پس در وهله اول باید سعی کنید به شرکت‌های معتبر و شناخته شده مراجعه نمایید. سپس به موارد مختلفی مانند ابعاد و میزان تحمل دستگاه نیز توجه کنید؛ یعنی اینکه باید بدانید که دستگاه خریداری شده تا چه اندازه وزن را می‌تواند تحمل کند. از طرفی دامنه عمودی و ارتفاع دستگاه نیز با توجه به قد بیمار و میزان استفاده باید مورد توجه قرار دهید. ضمنا سیستم ترمز اضطراری و میزان کیفیت آن را در نظر گرفته و به گارانتی و خدمات پس از فروش نیز همچنین مواردی را که شامل تحت پوشش قرار گرفتن گارانتی است توجه داشته باشید تا در صورت ایجاد خسارت، بتوانید به صورت رایگان آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

معلول بر

کلام آخر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مشکل تردد برای افراد کم توان و معلول تا حد زیادی برطرف شده است و می‌توانند با استفاده از محصولاتی نظیر معلول بر، به طبقات مختلف ساختمان‌ها دسترسی پیدا کنند. وجود این تجهیزات ضمن داشتن مزایای زیاد میزان اعتماد به نفس چنین افرادی را افزایش می‌دهد؛ زیرا می‌توانند به راحتی به مکان‌های مختلف و فضاهایی که دوست دارند، دسترسی داشته باشند. از طرفی دیگر برای رفت و آمد کمتر به کمک دیگران احتیاج دارند. در این مقاله ما راجع به فواید داشتن معلول بر در خانه صحبت کردیم. همانطور که دیدید وجود این تجهیزات در خانه مزیت‌ها و فواید زیادی دارد. شما می‌توانید به راحتی چنین تجهیزاتی را در منازل مسکونی نصب کرده و مشکلات افراد ناتوان را تا حد زیادی برطرف کنید. امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید. از این که تا پایان در کنار ما بودید، از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_قیمت معلول بر چقدر است؟

قیمت این محصولات تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند برند و شرکت سازنده، جنس ابعاد و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن می‌باشد. برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید با کارشناسان شرکت مربوطه تماس حاصل نمایید.

۲_انواع ویلچربر یا معلول بر کدام است؟

ویلچربرها دارای انواع مختلفی هستند که برخی از مهم‌ترین آنها شامل بالابر ویلچر راه پله و بالابر ویلچر هیدرولیک می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *