مقالات

فواید و مضرات بالابر خانگی

در خانه‌هایی که بافت قدیمی دارند و امکان نصب آسانسور وجود ندارد؛ ساکنان با مرور زمان از تردد در راه پله‌ها خسته می‌شوند. همچنین رفت و آمد زیاد از راه پله برای سلامت کمر و پاهای انسان صدمه زننده است. لذا شرکت‌های تولید کننده بالابر اقدام به طراحی و تولید بالابرهای خانگی کرده‌اند. بالابر خانگی یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین انواع بالابرهاست که این روزها با استقبال زیادی همراه است؛ چرا که نیاز بسیاری از افراد را برای تردد در طبقات ساختمان برطرف کرده است. این محصول مانند هر وسیله دیگری مزایا و معایب خود را دارد که در مقاله امروز ما قصد داریم راجع به موضوع فواید و مضرات بالابر خانگی صحبت کنیم. پس برای کسب اطلاعاتی در این خصوص، لطفاً ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

بالابر خانگی چیست؟

اغلب در خانه‌های دو طبقه یا سه طبقه که شرایط نصب آسانسور وجود ندارد  استفاده از بالابر خانگی، بهترین راهکار است؛ زیرا در این صورت ساکنین ساختمان برای تردد مشکلی ندارند و برای افراد ناتوان و سالخورده نیز شرایط رفت و آمد بسیار راحت‌تر و بهتر می‌شود. از بالابرهای خانگی علاوه بر منازل قدیمی، در ساختمان‌های دوبلکس و بعضی از ویلاها نیز بهره گرفته می‌شود.

فواید استفاده از بالابر خانگی

این محصولات به دلیل کاربردهای فراوانی که داشته‌ است، موفق شده تا نظر مشتریان را به خود جلب کرده و راه خود را در بازار پیدا کند. از آنجایی که از بالابر خانگی در خانه‌ها، ساختمان‌ها و… استفاده می‌شود؛ در این قسمت می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین فواید این محصولات را برشماریم که عبارت‌اند از:

  • اشغال فضای کمتر: بالابرهای خانگی برای نصب به فضای زیادی احتیاج ندارند و حجم کمی را اشغال خواهند کرد. پس اگر مشکل تردد در راه پله‌ها را دارید اما احساس می‌کنید که فضای کافی برای نصب بالابر در خانه شما نیست، نگران نباشید؛ زیرا مهندسان می‌توانند در یک فضای نسبتاً کوچک نیز این دستگاه را نصب کرده تا شما بتوانید بهترین استفاده ممکن را از آن داشته باشید.
  • راحت کردن وضعیت تردد افراد: یکی دیگر از فواید بالابرهای خانگی این است که تردد افراد سالخورده و ناتوان را بسیار راحت می‌کند. اگرچه توصیه می‌کنیم حتی افراد جوان و سالم نیز علاوه بر سالمندان زیاد نباید از راه پله‌ها تردد کنند؛ زیرا با گذشت زمان دچار پا درد و کمردرد می‌شوند. پس این محصول برای همه اعضای خانواده مفید است.
  • جابه جا کردن لوازم سنگین: یکی از فواید فوق‌العاده بالابر خانگی این است که به راحتی می‌توانید وسیله‌های سنگین را با آن جابجا نمایید و یا هنگام خرید کردن، به راحتی همه خریدهای خود را داخل بالابر گذاشته و به طبقه بالا منتقل کنید. اکثر استفاده کنندگان بالابرهای خانگی این مزیت را بسیار عالی دانسته و از این نظر هم، بابت استفاده از بالابر خانگی خیلی راضی هستند.
  • کاربری آن ساده است: مزیت دیگر بالابرهای خانگی این است که افراد به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند؛ چون کاربری پیچیده‌ای ندارد. این مسئله خصوصاً برای سالمندان و افرادی که از کار کردن با دستگاه‌های پیچیده که دارای صفحه کلیدها و دکمه‌های زیادی بوده گریزان هستند، بسیار عالی است. لذا همه ساکنین ساختمان، حتی افراد بی‌سواد به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • افزایش ایمنی ساختمان: متاسفانه در ساختمان‌هایی که آسانسور ندارند و افراد برای تردد در طبقات از راه پله استفاده می‌کنند، گاهاً شاهد سقوط افراد یا کودکان و یا اجسام بوده‌ایم. اما با استفاده از بالابر خانگی این خطرات و صدمات کاملاً از بین می‌رود و برای تردد، محیطی امن در ساختمان به وجود می‌آید.
  • مختص محیط خانه شما ساخته می‌شود: یکی دیگر از فواید بالابر خانگی این است که شما می‌توانید آنگونه که دوست دارید طراحی و نمای ظاهری آن را انتخاب کنید و دقیقاً مناسب معماری و نمای ساختمان شما، ساخته می‌شود.
  • افزایش ارزش ملک و زیباسازی منزل: بالابر خانگی نیز یک آپشن است که مانند آسانسور می‌تواند ارزش خانه شما را بالا ببرد و هنگام فروش یا اجاره، ملک شما با قیمت بیشتری طالب داشته باشد. از طرفی جلوه ظاهری ساختمان را زیباتر کرده و باعث نما گرفتن ساختمان می‌شود؛ خصوصاً برای ساختمان‌های قدیمی، وجود بالابر خانگی تلفیقی از قدمت و تکنولوژی شده و جلوه‌ای منحصر به فرد و زیبا دارد!

بالابر خانگی چیست؟

مضرات بالابر خانگی

بالابرهای خانگی فواید زیادی دارند و تاکنون معایب و مضرات چندانی در رابطه با این محصولات گفته نشده است. ممکن است برخی از افراد نسبت به قیمت بالای نصب آن، انتقاد داشته باشند. با این حال باید بدانید هزینه‌ای که برای نصب بالابر خانگی فرد صرف می‌شود؛ نسبت به هزینه‌ای که در اثر عدم نصب بالابر پرداخت می‌کنید و مشکلاتی که برای او پیش بیاید، بسیار کمتر است. اما باید بگوییم که هزینه سرویس و نگهداری این تجهیزات می بالاست. پس می‌توانیم این را یکی از معایب و مضرات بالابر خانگی در نظر بگیریم. توصیه می‌کنیم برای نصب و راه‌اندازی این محصولات حتماً به شرکت‌های معتبر و افراد بسیار متخصص مراجعه نمایید؛ چرا که در صورت عدم نصب صحیح و رعایت اصول ایمنی، ممکن است دچار حوادث ناگواری شود.

خرید و انتخاب بالابر خانگی

اگر می‌خواهید محصولی را بخرید که دقیقاً متناسب با نیاز شما باشد و از آن راضی باشید، باید هنگام خرید و انتخاب آن به نکات مهمی توجه نمایید. به عنوان مثال بالابر را باید با توجه به فضای منزل خود انتخاب نمایید؛ زیرا این محصولات در سایزها و ظرفیت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. پس هنگام انتخاب، ارتفاعی که قرار است از بالابر استفاده شود و تعداد نفرات استفاده کننده از آن را در نظر داشته باشید. سعی کنید شرکتی معتبر که خدمات خوبی را در این زمینه ارائه می‌دهد را برای نصب و راه‌اندازی بالابر خانگی، استفاده کنید. در نهایت به قیمت محصول نیز توجه نمایید؛ چون بالابرهای خانگی بر اساس متریالی که در آنها استفاده شده است، قیمت‌های مختلفی دارند. سعی کنید ضمن در نظر داشتن بودجه خود، محصولی که دارای کیفیت و قیمت مناسبی است را انتخاب کنید. ضمناً هنگام نصب، همه استانداردهای ایمنی لازم را در نظر داشته و به این مسئله نظارت کنید.

کلام آخر

استفاده از بالابرهای خانگی فقط مخصوص یک قشر یا افراد خاصی نمی‌باشد و همه کسانی که ساختمان‌های دو یا سه طبقه دارند و شرایط نصب آسانسور را ندارند، می‌توانند از این بالابرها بهره بگیرند. فقط باید هنگام خرید به نکاتی مانند قیمت، ایمنی، ظرفیت و… توجه کرده و برای نصب و راه‌اندازی از یک تیم مجرب کمک بگیرید. در این مقاله ما راجع به فواید و مضرات بالابرهای خانگی صحبت کردیم. امیدواریم از این نوشتار بهره کافی را برده باشید. از توجه شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_آیا بالابر خانگی بدون کابین خطرناک است؟

متاسفانه برخی از افراد برای کاهش هزینه‌ها از بالابرهای خانگی بدون کابین استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که این نوع بالابرها خطرات زیادی برای افراد داشته و هنگام استفاده از آن، امکان سقوط اشیا یا افراد وجود دارد. پس توصیه می‌کنیم از این نوع بالابرها برای منازل به هیچ وجه استفاده نکنید.

۲_آیا بالابرهای خانگی دارای گارانتی هستند؟

در صورتی که از شرکت‌های معتبر این محصول را خریداری و نصب کنید؛ بله، دارای گارانتی و ضمانت پس از فروش می‌باشند.

۳_هزینه سرویس و تعمیر بالابر خانگی چقدر است؟

این مبلغ بستگی به عوامل مختلفی مانند حجم کار، تعویض یک قطعه احتمالی، هزینه ایاب ذهاب و… دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *