مقالات

بالابر فروشگاهی برای چه فروشگاه‌هایی مفید است؟

بالابر فروشگاهی که با آن بالابر مغازه نیز می‌گویند، برای جابجایی بار و در برخی از افراد برای جابجا کردن افراد در بین طبقات فروشگاه مورد استفاده واقع می‌شود. این تجهیزات مزایا و فواید زیادی دارند؛ عنوان مثال قابلیت نصب و راه‌اندازی آنها آسان بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. در این مقاله ما می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که فروشگاهی برای چه فروشگاه‌هایی مفید است. پس برای کسب اطلاعاتی در این زمینه لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید.

بالابر فروشگاهی چیست؟

بالابر فروشگاهی چیست؟

تجهیزات ضروری و مهم در فروشگاه‌های بزرگ و چند طبقه، بالابر فروشگاهی است. امروزه وجود این وسیله آنچنان ضروری و مهم است که بدون آن، انجام کارها با اختلال و افت سرعت مواجه می‌شود. این محصول دارای مزیت‌های زیادی از جمله صرفه‌جویی در انرژی، زمان و افزایش سطح ایمنی هستند و به کمک آنها می‌توان بارهای سنگین را جابجا نمود. ضمناً تنوع بالابرهای فروشگاهی سبب شده است که همه صاحبان مغازه‌ها و فروشگاه‌ها بسته به محل یا اندازه فروشگاه خود، گزینه مناسبی را انتخاب نمایند. در دنیای امروز سرعت بخشی به اجرای روند کارها در هر حوزه‌ای حائز اهمیت است. به کمک چنین تجهیزاتی کارها با سرعت بیشتری انجام شده و نیروی انسانی نیز تحت تاثیر خسارات کمتری می‌باشد؛ در نتیجه بهره وری کار افزایش پیدا می‌کند. در ادامه راجع به بالابرهای فروشگاهی و مزیت‌های آنها برای فروشگاه‌های مختلف بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بالابر فروشگاهی برای چه فروشگاه‌های مفید است؟

بالابر فروشگاهی برای چه فروشگاه‌های مفید است؟

  • سوپرمارکت و هایپرمارکت‌ها: در اکثر سوپر مارکت‌ها و هایپر مارکت‌ها از بالابرهای فروشگاهی بیشترین استفاده ممکن می‌شود؛ به گونه‌ای که می‌توان همه اقلام و بارها را از طریق این بالابرها، بدون کوچک‌ترین مشکلی جابجا کرد. سوپرمارکت‌ها و هایپرها می‌توانند برای دسترسی به طبقات دیگر فروشگاه خود، از طریق این بالابرها تردد و رفت و آمد کنند.
  • فروشگاه‌های پوشاک: در این فروشگاه‌ها به راحتی می‌توان ظرف زمان کوتاهی کالاهای مربوطه را در طبقات فروشگاه حمل و نقل کرد و افراد برای دسترسی به طبقات فروشگاه مشکلی نخواهند داشت.
  • فروشگاه‌های لوازم خانگی: همانطور که می‌دانید در فروشگاه‌های لوازم خانگی با توجه به ابعاد کالاها و اقلام، حمل و نقل آنها نسبت به سایر محصولات سخت‌تر است. بنابراین این محصول پرکاربرد و ایمن برای چنین فضاهایی فواید زیادی دارد.
  • سوپر گوشت پروتئین‌ها: امروز شاهد هستیم که با توجه به کاهش متراژ مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، اکثر صاحبان فروشگاه سعی می‌کنند برای افزایش فضای در دسترس، ساختمان‌ها را به شکل دو طبقه یا سه طبقه بسازند. در چنین شرایطی احساس نیاز به بالابرها بیش از پیش دیده شده این محصولات برای مغازه‌های پروتئینی و سوپر گوشت‌ها، جهت حمل افراد و محصولات گوشتی کاربرد دارند.
  • کتاب‌فروشی‌ها: معمولاً کتاب فروش‌های بزرگ دارای چند طبقه هستند؛ به همین دلیل جابجایی کتاب‌ها به یک مسئله در فروشگاه تبدیل شده است. از طرفی نمی‌توان از طریق راه پله، چنین بارهای سنگینی را به آسانی جابجا نمود و باعث به هم ریختگی اوضاع داخلی فروشگاه شده و سطح ایمنی کارکنان آن را کاهش می‌دهد؛ زیرا ممکن است در حین تردد از راه پله دچار آسیب گردند. پس با استفاده از بالابرهای فروشگاهی به راحتی می‌توان بارهای سنگین را با سطح ایمنی بالا، بدون نیاز به جابجایی‌های مکرر و طولانی انجام داد.
  • رستوران‌ها: در رستوران‌ها نیز از چنین بالابرهای استفاده زیادی می‌شود و می‌توان به کمک آن غذاها را از آشپزخانه به طبقات مختلف رستوران جابجا کرد. در ضمن می‌توان به همراه بار، افراد را نیز توسط بالابرهای فروشگاهی جابجا نمود تا حمل و نقل غذا در رستوران‌ها با کیفیت بهتری انجام شود.
  • پاساژها: ممکن است برخی از مغازه‌ها در طبقات بالایی پاساژ قرار بگیرند؛ در نتیجه چنین فروشگاه‌هایی برای جابجایی اجناس با مشکل مواجه می‌شوند. پس استفاده از بالابر فروشگاهی برای آنها فوق العاده مفید بوده و می‌توانند به راحتی کار جابجایی را انجام دهند.
  • فروشگاه‌های صنعتی: در فروشگاه‌های قطعات صنعتی نیز به دلیل جابجایی قطعات سنگین توسط نیروهای کار، ممکن است خسارات جانی و مالی به آنها وارد گردد؛ لذا استفاده و بهره‌گیری از بالابر فروشگاهی در فروشگاه‌های صنعتی به شدت مورد نیاز است.

مزیت‌های بالابر فروشگاهی برای فروشگاه‌ها

مزیت‌های بالابر فروشگاهی برای فروشگاه‌ها

با توجه به اینکه از این تجهیزات در فضاهای مختلفی استفاده می‌شود؛ باید از نظر امنیتی و ضریب اطمینان در سطح بالایی قرار بگیرند. علاوه بر این مسئله بالابرهای فروشگاهی ویژگی‌های مثبت و مزیت‌های زیادی دارند که برخی از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از :

_ظرفیت مناسبی دارند و می‌توان انواع و اقسام بارها و نفرات را با آن جابجا کرد.

_مزیت دیگر این محصولات صدای کم آنهاست؛ به گونه‌ای که هنگام حرکت هیچ صدای عجیب و غریبی از بالابرهای فروشگاهی شنیده نمی شود.

_در چنین تجهیزاتی امکان تعبیه حفاظ برای کفی وجود دارد؛ بدین ترتیب امنیت سیستم حفظ می‌شود.

_قابلیت نصب سریع و آسانی دارند و پس از راه‌اندازی، ظرف مدت زمان کمی می‌توان از آن بهره‌برداری نمود.

_قابلیت نصب پاراشوت و راپچرولو دارند؛ به این ترتیب ضریب امنیتی و اطمینان آنها به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

_سیستم نجات اضطراری را دارند؛ بنابراین هنگام بهره‌گیری از آنها نگران بروز حوادث این چنینی نخواهید بود. مثلاً اگر در حین استفاده با مشکل قطعی برق مواجه شوید، به راحتی می‌توان بارها یا افراد را از آن پیاده کرد.

_به راحتی با برق تک فاز شهری کار می‌کنند و مصرفشان بسیار پایین است؛ به همین دلیل از نظر اقتصادی صرفه دارند.

_هزینه نصب راه‌اندازی و خرید بالابرهای فروشگاهی نسبت به فوایدی که دارند، بسیار عالی و منصفانه است.

_در طرح‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و شما می‌توانید متناسب با سلیقه و نیاز خود، هر کدام از مدل‌های آن را سفارش و خریداری کنید.

بالابر فروشگاهی

کلام آخر

تصور کنید که اگر قرار باشد در انواع و اقسام فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، بارها به وسیله نیروهای انسانی منتقل و جابجا شود، چه اتفاقی خواهد افتاد! در چنین شرایطی امکان آسیب به نیروهای انسانی افزایش پیدا کرده و میزان زیادی از ترافیک شکل خواهد گرفت. از طرفی چهره فروشگاه نیز بسیار نامنظم می‌شود. اما با استفاده از بالابرهای فروشگاهی ضمن مدرن شدن و تجهیز شدن وضعیت فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها، در سریع‌ترین زمان ممکن بارها و افراد جابجا می‌شوند. در ضمن ضریب ایمنی این تجهیزات بالاست و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند؛ لذا اکثر صاحبان کسب و کار و فروشگاه، خواستار چنین محصولاتی می‌باشند. در این مقاله ما راجع به فواید بالابر فروشگاهی برای فروشگاه‌های مختلف صحبت کردیم. امیدواریم از این مطلب نهایت بهره را برده باشید. از این که تا پایان در کنار ما بودید، از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_برای خرید بالابر فروشگاهی باید چه کار کنیم؟

اگر تصمیم به خرید این دستگاه دارید توصیه می‌کنیم به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و با توجه به فضای در دسترستان، گزینه مناسب را سفارش و خریداری نمایید.

۲_انواع بالابرهای فروشگاهی کدام‌اند؟

به طور کلی بارابرهای فروشگاهی به دو نوع بالابرهای کششی و بالابرهای هیدرولیکی تقسیم می‌شوند که بالابرهای هیدرولیکی از نظر کیفیت و قدرت نسبت به بالابرهای کششی بهتر عمل می‌کنند.

۳_قیمت بالابرهای فروشگاهی چقدر است؟

قیمت این محصولات به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما مهمترین مسئله در بحث قیمت بالابرهای فروشگاهی، برند و شرکت سازنده است. پس از آن ابعاد، سایز و امکانات خاص دستگاه است که روی قیمت نهایی آن تاثیر می‌گذارد. برای کسب اطلاعات دقیق راجع به قیمت، می‌توانید با شرکت مورد نظر تماس حاصل نموده و از کارشناسان فروش، استعلام قیمت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *