مقالات

فواید استفاده از بالابر فروشگاهی + مشاوره رایگان

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، ابزارآلات زیادی جهت راحتی انسان‌ها و صرفه‌جویی در زمان و انرژی ساخته شده است. انواع بالابرها در زمره این ابزار و تجهیزات قرار می‌گیرند. بالابرها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در مقاله امروز ما قصد داریم راجع به فواید استفاده از بالابر فروشگاهی صحبت کنیم. برای کسب اطلاعاتی در این زمینه لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

بالابر فروشگاهی چیست؟

معمولاً بالابرها را بر اساس نوع کارکرد، میزان ارتفاع و ظرفیتی که دارند در دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌کنند. بالابر فروشگاهی یکی از پرکاربردترین نوع بالابرها محسوب شده که امروزه طرفداران زیادی دارد؛ زیرا این نوع بالابرها باعث شده است تا فرایندها و کارهای مربوط به فروشگاه مغازه و… به شکل راحت‌تر و بهتر انجام شود؛ چرا که به کمک این نوع بالابرها به راحتی انواع و اقسام بارها و یا افراد در طبقات مختلف فروشگاه جابجا می‌شوند. در نتیجه برای حمل قطعات سنگین هیچ مشکلی وجود ندارد.

انواع بالابر فروشگاهی

اگرچه بالابرهای فروشگاهی را می‌توان بر اساس موارد مختلفی طبقه‌بندی و دسته‌بندی نمود. اما به طور کلی این نوع بالابرها به دو دسته باربر و نفربر تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  • -بالابر فروشگاهی باربر: این نوع بالا بر همانطور که از نامش پیداست برای جابجایی بارها مورد استفاده واقع می‌شود. به عنوان مثال مواد غذایی، کتاب، ابزارآلات و هر وسیله دیگری که در فروشگاه وجود دارد؛ از طریق این نوع بالابرها به طبقات بالا و یا پایین منتقل می‌شود.
  • -بالابر فروشگاهی نفربر: اگرچه معمولاً هنگام شنیدن کلمه بالابر فروشگاهی تصور جابجایی اشیا و بارها به ذهن انسان خطور می‌کند؛ اما بالابرهای فروشگاهی نفربر نیز وجود دارند که به کمک آن می‌توان افراد را در طبقات مختلف فروشگاه یا مغازه جابجا کرد.

بالابر فروشگاهی چیست؟

فواید استفاده از بالابر فروشگاهی

استفاده از این نوع بالابرها مزایای بی‌شماری دارد. معمولاً صاحبان فروشگاه‌ها و مغازه‌ها تمایل زیادی به خرید و نصب بالابرهای فروشگاهی دارند؛ زیرا با وجود این تجهیزات، کارشان خیلی راحت‌تر می‌شود‌. در اینجا می‌خواهیم به برخی از مهم‌ترین مزایای بالابر فروشگاهی اشاره کنیم:

  • _بالابرهای فروشگاهی معمولاً دوام و پایداری زیادی دارند و شما در صورت خرید یک محصول با کیفیت، می‌توانید سال‌های سال از آن استفاده کنید.
  • _بالابرها از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار گرفته‌اند و قابل اطمینان می‌باشند. پس با خیال راحت، بارها و اشیا را روی آن قرار داده و در طبقات مختلف فروشگاه و مغازه جابجا کنید.
  • _بالابرهای فروشگاهی به سیستم فرود اضطراری مجهز هستند؛ در نتیجه هنگام قطع برق به راحتی می‌توان افراد یا بارها را پیاده کرد.
  • _یکی از بهترین فواید و مزیت‌های بالابرهای فروشگاهی این است که برای نصب نیازی به موتورخانه و تخریب ندارند؛ در نتیجه به راحتی می‌توان آنها را نصب و راه‌اندازی نمود.
  • _حرکت روان و بدون لرزش بالابرهای فروشگاهی یکی از بزرگترین فایده‌ها و مزیت‌های آن می‌باشد؛ زیرا باعث می‌شود در حین جابجایی بارها، به هیچ وجه احتمال سقوط اجسام یا افراد وجود نداشته باشد.
  • _یکی از عالی‌ترین مزیت‌های بالابر فروشگاهی این است که قابلیت جابجایی به مکان دیگر را نیز دارد؛ بدین ترتیب اگر به هر دلیلی قصد جابجایی بالابر فروشگاهی خود را داشتید، از این نظر محدودیتی ندارید.
  • _این مدل بالابر در فضاهای محدود و کوچک به راحتی نصب می‌شود و نصب آن نیز با سرعت بالایی انجام می‌شود. پس فروشگاه‌ها یا مغازه‌هایی که با مشکل محدودیت فضا روبرو هستند، از این نظر دیگر نیاز نیست نگران باشند؛ چرا که می‌توانند به راحتی بالابر فروشگاهی را در مغازه یا فروشگاه کوچک نیز نصب کنند.

ویژگی‌های بالابر فروشگاهی

همانطور که گفتیم بالابرهای فروشگاهی به دلیل اینکه توانایی حمل بارهای سنگین را دارند، در زمینه‌های صنعتی و غیر صنعتی طرفداران زیادی را پیدا کرده‌اند؛ چرا که همه مشکلات مربوط به حمل تجهیزات و جابجایی بار را برطرف نمودند. بالابر فروشگاهی از نظر امنیتی در درجه بالایی قرار دارد و معمولا کاربران هنگام استفاده از آن، با مشکلی مواجه نمی‌شوند. در واقع به ندرت پیش آمده است کسی که هنگام استفاده از بالابرهای فروشگاهی سانحه شود. از طرفی نگهداری و سرویس این نوع بالابرها کار راحتی است. ضمناً به دلیل اینکه در بالابرهای فروشگاهی موقعیت اجسام ثابت می‌باشد؛ به راحتی می‌توان بارهای فوق سنگین را نیز حمل کرد و این بارها را به داخل ماشین نیز برد. البته باید پیش از کار با بالابر فروشگاهی، آموزش‌های لازم را ببینید. در صورتی که شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی و سازنده بالابر فروشگاهی از قطعات بی‌کیفیت استفاده کنند؛ قطعاً بالابر پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دچار مشکل می‌شود. پس هنگام خرید کاملاً دقت کنید و در رابطه با شرکت مورد نظرتان تحقیقات لازم را به عمل آورید تا هزینه‌ای را که صرف می‌کنید، در ازای تحویل یک محصول با کیفیت و مرغوب باشد.

خرید بالابر فروشگاهی

خرید محصولاتی مانند بالابر فروشگاهی نیازمند تحقیق و جستجوی زیادی است؛ چرا که باید سعی کنید یک محصول با کیفیت را بخرید و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. هنگام خرید بالابر فروشگاهی در درجه اول سعی کنید به شرکت و برند سازنده توجه کنید. معمولاً شرکت‌هایی که اعتبار و شهرت بیشتری دارند، محصولات با کیفیت‌تر و مرغوب‌تری را روانه بازار می‌کنند؛ زیرا در ساخت این محصولات از متریال اولیه درجه یک و مرغوب بهره گرفته و همه مراحل ساخت تحت نظر متخصصان و کارشناسان با تجربه و زبده صورت می‌پذیرد. پس از آن باید به فضای در دسترس و شرایط کاری خود نیز توجه نمایید. یعنی اینکه قصد شما از خرید بالابر فروشگاهی دقیقاً چه کاربردی می‌باشد؛ در نتیجه می‌توانید محصولی را خریداری کنید که با نیاز و خواست شما متناسب باشد. پس از آن باید به مواردی نظیر ارتفاع بالابر فروشگاهی، قدرت موتور آن، توانایی تحمل وزن و ابعاد آن توجه نمایید تا بتوانید تجربه خرید یک محصول با کیفیت و پرکاربرد را داشته باشید.

کلام آخر

بالابر فروشگاهی یک دستگاه دائمی جهت جابجا کردن افراد و اجسام در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها می‌باشد. از این وسیله امروزه در انواع فروشگاه‌ها، هایپر مارکت‌ها، سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مربوط به لوازم خانگی به وفور استفاده می‌شود؛ چرا که کاربردهای فراوانی دارند. یک بالابر فروشگاهی استاندارد باید ضمن داشتن حرکت نرم و روان، سر و صدای کمی داشته باشد و قابلیت نصب تعمیر و نگهداری آسانی داشته باشد. همچنین مجهز به امکاناتی باشد که از نظر امنیتی مشکلی برای کاربر به وجود نیاید. ما در این مقاله سعی کردیم راجع به فواید استفاده از بالابر فروشگاهی صحبت کنیم. اگر شما نیز با خواندن این مطلب تصمیم گرفته‌اید برای فروشگاه‌تان از این بالابر استفاده کنید؛ بهترین کار این است که ضمن مشورت با افراد خبره، از شرکت‌های معتبر محصول خود را خریداری کنید. امیدواریم از این مطلب بهره لازم را برده باشید. در نهایت از صبر و توجه شما عزیزان، نهایت سپاس را داریم.

سوالات متداول

۱_قیمت بالابر فروشگاهی چقدر است؟

قیمت این محصولات بسته به برند و شرکت سازنده، ابعاد آن و سایر ویژگی‌های بالابر متغیر می‌باشد. برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید با کارشناسان شرکت مورد نظرتان تماس حاصل نمایید.

۲_پاراشوت بالابر فروشگاهی چیست؟

پاراشوت در واقع یک وسیله‌ای است که در صورت پاره شدن سیم بکسل‌ها باعث می‌شود که کفی بالابر سر جای خود روی ریل‌ها قفل شود؛ بدین ترتیب ایمنی بالابر را افزایش داده و از خطر سقوط اشیا و افراد جلوگیری می‌کند.‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *