مقالات

بالابر تشخیص رنگ خودرو چیست؟

بالابرهای تشخیص رنگ که به آنها بالابر هیدرولیک خودرو نیز می‌گویند، جزو یکی از دستگاه‌های فوق العاده کاربردی در صنعت خودروسازی می‌باشد که قادر است به صورت اتوماتیک ارتفاع وزنه‌ای از خودرو را تنظیم کرده و این امکان را برای کارشناس تشخیص رنگ فراهم می‌کند که به شکل دقیق خودرو را از قسمت بالا مورد بررسی قرار دهد. این بالابر علاوه بر دقت و سرعت در خدمات، راحت بیشتری را برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند، فراهم می‌کند‌. ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که بالابر تشخیص رنگ خودرو چیست. پس برای دانستن اطلاعاتی در این زمینه، لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید.

بالابر تشخیص رنگ خودرو چیست؟

بالابر تشخیص رنگ خودرو چیست؟

بالابرهای هیدرولیکی که مخصوص مراکز تشخیص رنگ هستند، کیفیت‌های متغیری دارند‌ در این نوع بالابرها سکوی اصلی به طور کامل در قسمت پایین شاسی خودرو و در حد فاصل دو چرخ یک قسمت از خودرو قرار خواهد گرفت و سمت دیگر خودرو را نیز در درب طرف راننده و درب عقب آن قرار می‌دهند. از طرفی در قسمت زیرین هر دو سکو یک جک هیدرولیکی پیستونی نصب شده است. هنگام باز شدن و بیرون آمدن شفت جک سکو به قسمت بالا باز شده و از طریق ریموت و به وسیله اپراتور کارشناس رنگ، خودرو به آرامی شروع به حرکت کردن می‌کند؛ در نتیجه کارشناس نیز می‌تواند کار تشخیص رنگ را انجام دهد.

مشخصات فنی بالابر تشخیص رنگ خودرو

مشخصات فنی بالابر تشخیص رنگ خودرو

در این نوع بالابرها در کنار سکو پاور یونیت هیدرولیکی که مجهز به الکتروموتور ۲ کیلووات است؛ به علاوه پمپ هیدرولیک شیر برقی و سایر تجهیزاتی مانند تابلو فرمان، مخزن روغن و… وجود دارند. سیستم شیلنگ‌های هیدرولیکی صنعتی از طریق یک هاب که بین دو جک قرار گرفته است فشار را به صورت مساوی تقسیم کرده و انتقال می‌دهد.

نحوه کار بالابر تشخیص رنگ خودرو

برای انجام کار این دستگاه باید فضای مناسبی مهیا باشد. در واقع در مراکز تشخیص رنگ خودرو این فضا کاملاً فراهم است؛ به این صورت که در یک سالن لامپ‌های مهتابی بسیار زیادی نصب شده‌ است و مکان فوق العاده روشنی ایجاد شده و در چنین شرایطی خودرو را در آرامش و از طرف چرخ‌های جلو از روی رمپ بالابر به سمت جلو حرکت می‌دهند. بعد از انجام این کار شاسی و رکاب خودرو نیز حرکت کرده و سپس دوچرخه یک قسمت خودرو قرار می‌دهند. این نوع بالابرها ترمزهای مخصوصی دارند؛ به گونه‌ای که سیستم بالابر را کاملاً قفل خواهند کرد. همچنین سنسورهای حساسی در آنها تعبیه شده که مسئولیت فرمان و حرکت لحظه به لحظه بالابر را بر عهده دارند و از نظر ایمنی هیچ مشکلی ندارند. در صورتی که در اطراف بالابر، جسم خارجی قرار گرفته باشد؛ اجازه حرکت به جک بالابر داده نمی‌شود. به همین دلیل است که گفته می‌شود ضریب اطمینان بالابر تشخیص رنگ خودرو بسیار بالاست. در نهایت نیز کارشناس با وجود این امکانات همه موارد را کاملاً بررسی کرده و این امکان را دارد که بخش‌های مختلف خودرو خصوصاً قسمت بالای آن را به دقت مشاهده نماید.

نحوه کار بالابر تشخیص رنگ خودرو

مراکز تشخیص رنگ خودرو

در دنیای امروز با توجه به افزایش روزافزون وسیله‌های نقلیه به ویژه خودروهای شخصیژ مراکزی که خدمات مربوط به خودروها را ارائه می‌دهند، افزایش پیدا کرده است. ضمناً علاوه بر اینکه این مراکز بازار کار زیادی را ایجاد می‌کنند، گردش مالی بالایی داشته و خدمات مطلوبی را به مردم ارائه می‌دهند. یکی از اصلی‌ترین لوازم و دستگاه‌های مراکز تشخیص رنگ خودرو، بالابر تشخیص رنگ خودرو می‌باشد. در همین راستا چنین مراکزی با ارائه خدمات کامل و جدید مورد توجه و اعتماد مشتریان قرار می‌گیرند. کارشناسان تشخیص رنگ به کمک دستگاه‌های خاص و ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن با دقت بالایی رنگ‌ها و صافکاری یک خودرو را بررسی و تشخیص می‌دهند. در واقع کارشناس می‌تواند به کمک ریموت فرمان بالابر هیدرولیکی، حرکت عمودی و ارتفاع دستگاه را کنترل کرده و به کمک ابزارهای ویژه، صافکاری رنگ، تصادف و… را متوجه شود و ایرادات موجود در آن را از بین ببرد. از آنجایی که در سال‌های اخیر میزان استقبال از دستگاه‌های بالابر تشخیص رنگ بسیار زیاد شده است؛ علاوه بر اینکه در سطح شهر تهران مراکز مهم تشخیص رنگ دارد، در شهرستان‌ها نیز این مراکز تاسیس شده‌اند و به تبع آن به بالابرهای تشخیص رنگ خودرو احتیاج پیدا خواهند کرد. در نتیجه میزان سفارش خرید و نصب راه‌اندازی چنین دستگاه‌هایی نسبت به سال‌های قبل خیلی بیشتر شده است. برخی از مراکز تشخیص رنگ به شکل مدرن و مستقل در یکی مراکز تجاری و نمایشگاه‌های خودرو احداث شده‌اند و فعالیت می‌کنند. در چنین مراکزی معمولاً از بالابرهایی که عرض بیشتری دارند، بهره گرفته شده و این افراد مغازه‌های خود را با ارتفاع تجاری بالاتری تاسیس می‌کنند.

بالابر تشخیص رنگ خودرو با جک هیدرولیکی قیچی

این نوع بالابرها ضمن تشخیص رنگ خودرو، قابلیت حمل و نقل راحت‌تری داشته و بازدهی و راندمانشان بالاست. همچنین فضای کمتری را اشغال می‌کنند و برای تعمیرگاه‌ها، و کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی و تولیدی فوق العاده مناسب می‌باشد. جک هیدرولیکی به صورت‌های مختلف جک قیچی کوتاه و بلند و جک قیچی توکار و روکار  در بازار وجود دارند که از هر کدام از آنها برای موارد مختلفی استفاده می‌شود. معمولاً از بالابرهای هیدرولیکی جک قیچی روکار که نیاز به عملکرد و طراحی خاصی که دارند، در اکثر کارگاه‌ها و تعمیرگاه‌ها و برخی از ساختمان‌ها بهره گرفته می‌شود. این نوع بالابرها جهت کاور کردن بدنه خودرو و ریکاوری لوکس نیز مورد استفاده واقع می‌شوند. به طور کلی با توجه به ابعاد مناسب و عملکرد قوی این بالابرها، به یکی از محبوب‌ترین انواع بالابرها در صنایع تبدیل شده‌اند.

 

کلام آخر

تشخیص رنگ خودرو کاربرد زیادی در صنایع خودروسازی دارد. همچنین امنیت و راحتی را برای استفاده کنندگان از آن فراهم می‌کند. ضمنا از این تجهیزات در مراکز معاینه فنی خودرو و مراکز تشخیص رنگ استفاده می‌شود. در این مقاله ما راجع به بالابر تشخیص رنگ خودرو و موارد مرتبط با آن صحبت کردیم‌. در صورتی که قصد خرید چنین محصولی را دارید، سعی کنید به شرکت‌ها و برندهای معتبر مراجعه کرده و کار نصب و راه‌اندازی آن را به افراد حرفه‌ای بسپارید. امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_قیمت بالابر تشخیص رنگ خودرو چقدر است؟

در رابطه با قیمت این محصولات باید بگوییم که عوامل مختلفی هستند که روی قیمت آنها تاثیرگذار می‌باشد. به عنوان مثال ابعاد بالابر متریال به کار رفته در آن و برند شرکت سازنده بالابر همگی جزو عوامل موثر روی قیمت می‌باشند. برای کسب اطلاعات دقیق بهتر است با مراکز فروش این تجهیزات تماس حاصل نمایید.

۲_مزیت‌های بالابر تشخیص رنگ خودرو چیست؟

این تجهیزات مزیت‌ها و فواید زیادی دارند که مهمترین آنها شامل قابلیت نصب و راه‌اندازی آسان بدون نیاز به چاله مکانیکی و قابلیت تنظیم ارتفاع و جابجایی در محل دیگری می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *