مقالات

بالابر هیدرولیکی چه مدل‌هایی دارد؟

بالابرها تجهیزاتی هستند که جهت جابجایی وسایل، افراد و بار به طبقات بالای یک ساختمان از آنها بهره گرفته می‌شود. این وسایل نیز مانند آسانسورها دارای انواع مختلفی بوده؛ در نتیجه با توجه به ظرفیت، نوع، مکانیزم و کاربردشان در دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از انواع پرکاربرد بالابرها، بالابر هیدرولیکی است که یژگی‌های منحصر به فرد خود را دارا می‌باشد. در این مقاله ما می‌خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم که بالابر هیدرولیکی چه مدل‌هایی دارد. پس اگر علاقمند به کسب اطلاعاتی در این زمینه هستید، لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید.

بالابر هیدرولیکی چیست؟

همانطور که گفتیم یکی از انواع بالابرها می‌باشد که بسیار پرکاربرد است. در واقع بالابر هیدرولیکی دقیقاً مانند آسانسور برای حرکت کردن از جریان سیال پرفشار در داخل لوله‌ها بهره می‌گیرد‌ بالابرهای هیدرولیکی نسبت به سایر بالابرها طراحی ساده‌ای داشته و در آنها از اجزا و قطعات کمتری استفاده شده است؛ به همین دلیل میزان بازدهی و راندمان بالابر هیدرولیکی نسبت به سایر انواع بالابر بیشتر می‌باشد. اما مزیت اصلی و مشخصه بارز بالابرهای هیدرولیکی ضریب امنیت بالای آنهاست و همین مسئله باعث شده است تا میزان استفاده از آن بسیار زیاد باشد.

بالابر هیدرولیکی چیست؟

ویژگی‌های بالابر هیدرولیکی

بالابرهای هیدرولیکی دارای ویژگی‌های خاصی هستند. به عنوان مثال برای راه اندازی بالابرهای هیدرولیکی نیازی به موتورخانه نیست. همچنین می‌توان این دستگاه را با استفاده از برق تک فاز شهری راه‌اندازی نمود. ظرفیت بالابرهای هیدرولیکی نیز بنا به خواست و نیاز مشتریان گرامی متغیر می‌باشد. بالابرهای هیدرولیکی نصب سریع و آسانی دارند و کاربریشان کاملاً راحت است؛ ضمن اینکه دوام آنها بالا بوده و از نظر جلوه ظاهری، در حد مطلوبی قرار دارند. ویژگی بارز بالابرهای هیدرولیکی نداشتن سر و صدا و حرکت روان و بدون لرزش است.

ویژگی‌های بالابر هیدرولیکی

نحوه عملکرد بالابر هیدرولیکی

حرکت بالابرهای هیدرولیکی به نحوی است که در ابتدا موتور بالابر روشن می‌شود (البته برای حرکت‌های رو به پایین نیازی به روشن شدن موتور نمی‌باشد). در حرکت به سمت بالا پس از روشن شدن موتور، پمپ هیدرولیک می‌چرخد و پس از آن روغن داخل مخزن به سمت جک هدایت می‌شود. بعد از این اتفاق جک هیدرولیک به حرکت درآمده و به سمت بالا می‌رود. اما هنگامی که بالابر به سمت پایین حرکت می‌کند، شیر برقی دستگاه وارد عمل شده و تا هنگامی که برق به بالابر وارد نشود، این شیر اجازه نمی‌دهد روغن به داخل تانک تخلیه شود. در واقع میزان بازدهی بالا، سیستم منعطف و ایمنی بالابرهای هیدرولیکی ناشی از وجود شیرهای اطمینان و اصطکاک کم شیلنگ‌های مخصوص و منعطف می‌باشد.

بالابر هیدرولیکی چه مدل‌هایی دارد؟

بالابرهای هیدرولیکی دارای انواع مختلفی هستند که با مدل‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. در این قسمت می‌خواهیم شما را با انواع این کالا آشنا سازیم:

  • بالابر هیدرولیکی با کابین: این نوع بالابرها برای تامین امنیت بیشتر کاربران به این شکل ساخته می‌شود و تقریباً شبیه کابین آسانسور است‌. البته قیمت بالابر هیدرولیکی با کابین نسبت به انواع دیگر بالابرهای هیدرولیکی بیشتر است.
  • بالابر هیدرولیکی نیم کابین: این مدل بالابرها نیز تقریباً مانند همان بالابرهای هیدرولیک معمولی هستند. تنها تفاوتشان با آنها این است که یک کابین کوچک که سقف ندارد به آن اضافه شده است که وجود همین کابین، تا حد زیادی روی افزایش امنیت بالابر تاثیر مثبت می‌گذارد.
  • بالابر هیدرولیکی خانگی: بالابرهای هیدرولیکی خانگی معمولاً در ساختمان‌ها و منازل مسکونی جهت جابجا کردن افراد و بارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بالابر هیدرولیکی فروشگاهی: این مدل از بالابرهای هیدرولیکی جزو پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع بالابرها بوده که مخصوص فروشگاه‌ها مغازه‌ها می‌باشد که البته بسته به نوع محل و خواست مشتری، در ابعاد مختلفی ساخته می‌شود. بالابر هیدرولیکی فروشگاهی برای حمل بار و جابجایی اجناس، فوق العاده کمک کننده است.
  • بالابر هیدرولیکی ویلچربر: این مدل از بالابرهای هیدرولیکی جهت استفاده افراد سالمند، ناتوان و معلول راه اندازی و نصب می‌شود و باعث می‌شود که چنین افرادی برای دسترسی به طبقات بالای ساختمان و ورود به فضاهای مختلف، محدودیتی نداشته باشند. در سال‌های اخیر بسیاری از مراکز اداری و سازمان‌ها و فروشگاه‌های بزرگ مجهز به بالابر هیدرولیک ویلچربر، جهت رفاه حال افراد سالخورده و معلول شده‌اند.
  • بالابر هیدرولیکی رستورانی: از بازارهای هیدرولیکی رستورانی همانطور که از نامش پیداست برای حمل بار و غذا در طبقات مختلف رستوران‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌شود.
  • بالابر هیدرولیکی کفی: این مدل از بالابرها نسبت به سایر انواع آن قیمت پایین‌تری داشته و برای حمل بار در فروشگاه‌ها و انبارها استفاده زیادی دارد. ضمنا ضریب امنیتی آن از بالابر کابین‌دار کمتر است.

مزیت‌های بالابر هیدرولیکی

این محصول فواید و مزیت‌های زیادی دارند که برخی از مهمترین آنها عبارت‌اند از:

  • _این تجهیزات قابلیت افزایش نیرو و قدرت در حین انتقال اجسام و بارها را دارا می‌باشند.
  • _این وسیله از نظر امنیتی و ضریب اطمینان در حد بسیار مطلوبی هستند و انعطاف پذیری بالایی دارند‌
  • _این تجهیزات قابلیت اجرا با برق تک فاز و سه فاز را دارا می‌باشند‌‌.
  • _مدت زمان ساخت و راه‌اندازی بالابرهای هیدرولیکی کوتاه می‌باشد و سرویس و نگهداری آنها بسیار راحت است.
  • _این کالا حجم زیادی را اشغال نمی‌کنند در فضاهایی که کوچک هستند نیز، امکان راه‌اندازی آنها وجود دارد.
  • _این محصول قیمت بسیار پایین تری نسبت به آسانسورها دارند؛ ولی از نظر کارایی دست کمی از آنها ندارند.

کلام آخر

بالابر هیدرولیکی جزو یکی از انواع بالابرها بوده که دارای مدل‌های مختلفی می‌باشد. بارزترین مشخصه این نوع بالابرها ضریب امنیتی بالای آنهاست؛ به همین دلیل به یکی از پرفروش‌ترین انواع بالابرها در جهان تبدیل شده‌اند. سیستم طراحی این محصول نسبت به سایر انواع بالابرها ساده بوده؛ به همین دلیل میزان بازدهی و راندمان آنها افزایش پیدا کرده است. ویژگی‌های مهم این وسیله، درصد خرابی پایین قطعات و مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی می‌باشد. این کالا دارای مدل‌های مختلفی نظیر بالابر فروشگاهی، بالابر خانگی، بالابر ویلچربر، بالابر صنعتی، بالابر رستورانی و… است. در این مقاله ما سعی کردیم مدل‌های مختلف بالابر هیدرولیکی را نام برده و راجع به آنها توضیحاتی را ارائه دهیم. همچنین مطالبی در رابطه با این محصول عنوان نمودیم. امیدواریم از بیان این مطالب بهره کافی را برده باشید. از این که تا پایان در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_اصلی ترین کاربردهای بالابر هیدرولیکی چیست؟

از این تجهیزات معمولاً در کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها، انبارها، مغازه‌ها و منازل ساختمان‌هایی که امکان نصب آسانسور ندارند، بهره گرفته می‌شود.

۲_قیمت بالابرهای هیدرولیکی چقدر است؟

قیمت این محصولات تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. مثلاً برند سازنده، ابعاد بالابر، ظرفیت آن و کیفیت قطعات و تجهیزات بالابر، نقش مهمی روی قیمت نهایی محصول دارد.

۳_آیا بالابرها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند؟

بله، معمولاً اکثر بالابرها قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند و کاربر می‌تواند با توجه به محیط کاری خاص خود، آن را تنظیم کند؛ در نتیجه با انجام چنین کاری بالابر با محدودیت‌های فضایی محل، سازگاری پیدا می‌کند.

۴_آیا بالابرهای هیدرولیکی برای حمل و نقل افراد نیز قابل استفاده هستند؟

بله، اگرچه بالابرها بیشتر برای حمل اشیا و مواد سنگین مورد استفاده واقع می‌شوند؛ اما افراد نیز می‌توانند با این بالابرها به طبقات بالای فروشگاه، رستوران، مغازه و… روند و مانند آسانسور از آن بهره بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *