مقالات

بالابر خودرو چگونه ساخته می‌شود؟

از آنجایی که معمولاً در ساخت‌های اخیر اکثر ساختمان‌ها و پارکینگ‌ها نسبت به قبل کوچک‌تر شده است؛ در نتیجه تجهیزاتی مانند بالابر خودرو مشکل محدودیت فضا را برطرف می‌نماید. شرکت‌های مختلفی اقدام به طراحی و تولید این تجهیزات می‌کنند؛ به همین دلیل می‌توانید آنها را در ابعاد، با جنس‌ها و کیفیت‌های متفاوتی در بازار مشاهده کنید. در این مقاله ما می‌خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم که بالابر خودرو چگونه ساخته می‌شود. پس لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

بالابر خودرو چیست؟

بالابر خودرو چیست؟

این دستگاه که متشکل از اجزای هیدرولیکی، مکانیکی و الکتریکی مختلفی است؛ جهت جابجایی اتومبیل به طبقات ساختمان‌ها استفاده می‌شود با کمک آن تا حد قابل توجهی در فضا و ظرفیت پارکینگ، صرفه‌جویی می‌شود. این محصول طراحی و نصب ساده‌ای دارد و شما می‌توانید با راه‌اندازی آن، استفاده حداکثری را از فضای پارکینگ ساختمان خود داشته باشید‌. این تجهیزات دارای مدل‌های متنوعی هستند که بسته به نوع ساختمان و معماری آن و نیاز مشتریان گرامی، در ابعاد و مدل‌های گوناگونی طراحی و ساخته می‌شود؛ بدین ترتیب شما با خرید و سفارش یک بالابر خودرو، استفاده بهینه را از فضای پارکینگ خود داشته و برای جابجا کردن وسایل نقلیه راهکاری فوق العاده عالی در دست دارید؛ در نتیجه فضای کف پارکینگ برای استفاده سایر ماشین‌ها آزاد می‌شود‌. به طور کلی بالابر خودرو وسیله‌ای است که به کمک آن می‌توانید دو وسیله نقلیه در فضایی که معمولاً برای با یک وسیله نقلیه مناسب است، به صورت بهینه جا دهید؛ در نتیجه ساختمان‌هایی که با مشکل محدودیت فضا مواجه هستند، به کمک این تجهیزات مشکل را برطرف می‌نمایند.

مراحل ساخت بالابر خودرو

مراحل ساخت بالابر خودرو

  • مرحله اول؛ ساختن قطعات و اجزای بالابر خودرو: صرف نظر از مراحل طراحی اولیه و تعیین ابعاد، اولین گام در ساخت بالابر خودرو طراحی قطعات و اجزای آن است؛ در واقع در این مرحله مواد اولیه لازم جهت ساخت قطعات خریداری شده و با توجه به نوع طراحی، برش یا تراشکاری داده می‌شود. بعد از اینکه قطعات آماده شد، باید برخی از اجزا روی یکدیگر نصب شده و فیکس کردند؛ در این مرحله ممکن است برای برخی از قطعات احتیاج به جوشکاری باشد. بعد از اتمام این فرایند، کار تمیزکاری اجزا و قطعات را باید انجام داد.
  • مرحله دوم؛ رنگ کاری اجزا و قطعات: در مرحله دوم باید قطعات ساخته شده از پوشش رنگ مناسبی برخوردار گردد؛ بدین ترتیب علاوه بر اینکه شکل ظاهری آنها زیباتر می‌شود، طول عمر و دوامشان نیز افزایش پیدا می‌‌کند.بعد از اینکه اجزا و قطعات از واحد رنگ آمیزی خارج شدند؛ باید توسط کارشناسان کنترل کیفیت مورد ارزیابی واقع شوند تا از کیفیت رنگشان اطمینان لازم حاصل گردد. پس از آن به قسمت انبار قطعات آماده مونتاژ منتقل می‌شوند تا کدگذاری شده و طبق برنامه تولید، به بخش مونتاژ افزوده گردد.
  • مرحله سوم؛ مونتاژ: در این مرحله شاسی بالابر مونتاژ شده و سپس سایر قطعات نیز در جای خود قرار می‌گیرند. پس از آن بازوهای بالابر در جایگاه مناسب خودشان قرار گرفته و قطعات هیدرولیک نیز به درستی جانمایی می‌شوند. سپس مراحل مربوط به بخش هیدرولیک نیز انجام می‌شود و همه قطعات هیدرولیکی در جای خودشان نصب می‌شوند. در نهایت نیز برق دستگاه بالابر تکمیل خواهد شد؛ یعنی اینکه کابل کشی زنجیرهای قدرت و فرمان با توجه به نوع بالابر انجام شده و همه تجهیزات الکترونیکی روی آن نصب می‌شود. بیشتر مشتریان ترجیح می‌دهند که بالابر با برق تک فاز شهری کار کند. اما به طور کلی انجام این مرحله از ساخت، بسته به سفارش مشتریان ممکن است با تغییرات جزئی همراه باشد. پس از انجام این کارها دستگاه را برای اولین بار تست می‌کنند تا بعد از تست اولیه، برای بازرسی نهایی وارد بخش کنترل کیفیت گردد.
  • مرحله چهارم؛ کنترل کیفیت: اگرچه بیشتر اقدامات مربوط به واحد کنترل کیفی در پروسه ساخت محصول صورت می‌گیرد‌. اما پس از اتمام مراحل ساخت کارشناسان واحد کنترل کیفی موظف هستند همه اجزا را بررسی کرده و عملکرد و میزان هماهنگی‌شان را کنترل نمایند. لذا همه قطعات باید از نظر اندازه و… در سلامت کامل باشند؛ در غیر این صورت قطعه معیوب از خط تولید خارج خواهد شد. در صورتی که بعد از بررسی، در محصول تولید شده توسط کارشناسان کنترل کیفیت هیچ مشکلی رویت نگردد؛ دستگاه را وارد قسمت تست اتوماتیک می‌کنند و معادل حداکثر ظرفیتش به صورت مداوم به مدت ۲ یا ۳ ساعت دستگاه را بالا و پایین می‌کنند تا اصطلاحا شرایط سخت کاری برای آن شبیه سازی گردد. در صورتی که هیچ مشکلی در مرحله تست اتوماتیک مشاهده نشود، دستگاه جهت بسته‌بندی و نصب علائم ایمنی به بخش مربوطه ارسال می‌شود.
  • مرحله پنجم؛ بسته بندی: پس از اینکه بالابر همه استانداردهای لازم را داشت، به مرحله نهایی وارد می‌شود. در این قسمت همه برچسب‌های راهنما و ایمنی که از قبل مطابق با استانداردها طراحی و ساخته شده‌اند، به وسیله پرسنل مجرب روی دستگاه نصب شده و وارد انبار محصولات آماده فروش می‌شود. البته برخی از مشتریان تمایل دارند قبل از ارسال، محصول مورد نظرشان آن را تست کنند که در چنین شرایطی بسته‌بندی محصول بعد از تحویل اولیه بالابر خودرو به مشتریان گرامی، صورت خواهد پذیرفت. ضمنا برای بالابرهایی قرار است به کشورهای دیگر صادر شوند اکثر بسته‌بندی‌ها را روی پالت قرار می‌دهند.

نحوه ساخت بالابرهای خودروی سفارشی

نحوه ساخت بالابرهای خودروی سفارشی

به طور کلی بالابرها در دو گروه سفارشی و روتین طراحی و تولید می‌شوند که معمولاً محصولات سفارشی نیاز به مدت زمان بیشتری جهت تولید و ساخت دارند؛ زیرا باید طراحی‌های اختصاصی و متناسب با نیاز مشتری در آن انجام شود. در صورتی که قصد سفارش یک بالابر خودرو را داشته باشید؛ در اولین مرحله نقشه کشی، به کمک نرم‌افزارهای حرفه‌ای طرح اولیه را پایه گذاری کرده و به شما نشان می‌دهند در صورتی که تغییراتی مد نظرتان باشد، روی آن اعمال کرده و پس از شبیه‌سازی کامپیوتری، طرح نهایی را به دست می‌آورند که البته کاملاً بر اساس سفارش و نیاز شماست. بعد از آن مراحل ساخت به دقت انجام می‌شود؛ یعنی اینکه متریال اولیه بر اساس تایید و سفارش شما تهیه شده و عملیات برشکاری و مونتاژ قطعات صورت می‌گیرد. بعد از آن نیز تست اولیه دستگاه و مرحله تست اتوماتیک تحت نظر شما صورت می‌پذیرد و پس از تایید، در بسته‌بندی‌هایی برایتان ارسال خواهد شد.

نحوه ساخت بالابرهای خودروی سفارشی

کلام آخر

همانطور که ملاحظه کردید بالابر خودرو یکی از تجهیزات کاربردی می‌باشد که اخیراً در اکثر ساختمان‌ها از این تجهیزات استفاده می‌شود. مراحل ساخت این دستگاه توسط مهندسان و طراحان انجام شده و کارخانه‌های تولیدی سعی می‌کنند به بهترین نحو ممکن این تجهیزات را ساخته و روانه بازار کند. ما در این مقاله راجع به نحوه ساخت بالابر خودرو مرحله به مرحله و به طور کامل صحبت کردیم. امیدواریم با بیان این مطالب توانسته باشیم اطلاعات شما را در این زمینه افزایش داده باشیم‌ در پایان توصیه می‌کنیم اگر قصد سفارش یک بالابر خودرو را دارید، به شرکت‌های معتبر و کارخانه‌های شناخته شده که در این زمینه فعالیت مطلوبی داشته‌اند، مراجعه نمایید. از این که تا پایان در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_انواع بالابر خودرو کدام است؟

بالابرهای خودرو انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از: بالابر خودرو هیدرولیکی، پارکینگی، تعمیرگاهی و قیچی می‌باشد.

۲_بالابرهای خودرو معمولاً چند تن ظرفیت دارند؟

ظرفیت این محصولات بسته به نوع سفارش مشتریان متفاوت است؛ اما معمولاً حدود ۵ تا ۷ تن ظرفیت را دارا هستند.

۳_برای سرویس و نگهداری بالابر خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

شرکت‌هایی که کار تعمیر و سرویس و نگهداری انواع آسانسور را انجام می‌دهند، می‌توانند در زمینه سرویس بالابر نیز خدمات مطلوبی را به مشتریان ارائه دهند؛ در صورتی که نیاز به انجام این کار داشتید، می‌توانید به چنین موسساتی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *