مقالات

بالابر هیدرولیکی چه فوایدی دارد؟

بالابر هیدرولیکی جزو تجهیزاتی است که کاربردهای زیادی دارد که می‌توانید از آنها در محیط‌هایی مانند رستوران، فروشگاه، مغازه و حتی خانه استفاده کنید. معمولا بالابرهای هیدرولیکی برای حمل و نقل افراد و کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هنگام انتخابشان باید به ابعاد، ارتفاع و استحکام آنها توجه ویژه‌ای شود. در این مقاله ما می‌خواهیم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم که بالابر هیدرولیکی چه فوایدی دارد. پس لطفاً ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

بالابر هیدرولیکی چیست؟

بالابر هیدرولیکی چیست؟

بالابر هیدرولیکی را می‌توان نمونه‌ای از آسانسورها دانست که به دلیل مزایای زیادی مانند بازدهی و راندمان بالا، اشغال فضای کم و… در صنایع کاربردهای فراوانی داشته است. اگرچه در گذشته از بالابر هیدرولیکی فقط برای جابجایی بارها و کالاها بهره گرفته می‌شد؛ اما با توجه به اینکه با گذشت زمان مدرن‌تر و مجهزتر شدند و ضریب امنیتشان افزایش پیدا کرد، برای جابجایی افراد نیز از آنها استفاده می‌شود. این نوع بالابرها درصد خرابی کمی نسبت به سایر بالابرها داشته و از استانداردهای لازم برخوردار هستند. در ادامه راجع به فواید این محصولات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

فواید بالابر هیدرولیکی

فواید بالابر هیدرولیکی

همانطور که گفتیم این محصولات فواید زیادی دارند که در این قسمت به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

_حرکت بالابرهای هیدرولیکی بسیار روان است و بدون لرزش صورت می‌گیرد. همچنین در حین حرکت سر و صدای خیلی کمی دارند.

_این محصولات برای نصب و راه‌اندازی نیازی به موتورخانه ندارند و معمولاً دارای سنسور زیر سبد هستند.

_هنگام استفاده از بالابر هیدرولیکی نیازی به سیستم برق دو فاز نیست؛ بلکه با برق تک فاز نیز کار خود را انجام می‌دهند.

_بالابرهای هیدرولیکی ضریب امنیتی بسیار بالایی داشته و موارد معدودی از ایجاد حوادث برای افراد به واسطه استفاده از این بالابرها گزارش شده است.

_ظرفیت آنها مناسب است؛ البته این مورد با توجه به درخواست و سفارش مشتریان محترم قابل تغییر و افزایش است.

_به راحتی می‌توانید این محصولات را نصب و راه‌اندازی نمایید؛ زیرا مراحل نصب آنها ساده بوده و کاربری راحتی دارند‌.

_از مهم‌ترین فواید بالابرهای هیدرولیکی ضریب امنیتی و انعطاف پذیری بالای آن است‌.

_این محصولات از نظر ظاهری زیبا بوده و دوام بالایی دارند. همچنین هزینه سرویس و تعمیر و نگهداری آنها نسبت به موارد دیگر پایین است.

_بالابرهای هیدرولیکی راندمان و بازدهی بالایی دارند و قابلیت کاهش و افزایش نیرو را دارا می‌باشند.

_این محصولات علاوه بر دقت کنترل، طرحی ساده دارند.

_قیمت این نوع بالابرها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و معمولاً هزینه‌ای که بابت تجهیز و نصب این نوع بالابرها می‌شود، نسبت‌ به هزینه‌های احتمالی مربوط به عدم وجود آنها کمتر است. لذا کارشناسان معتقدند استفاده از بالابرهای هیدرولیکی صرفه اقتصادی دارد.

_تنوع بالابرهای هیدرولیکی یکی دیگر از فواید آن است؛ زیرا توسط برندها و شرکت‌های معتبر متفاوتی ساخته شده و بدین ترتیب پاسخگوی نیاز همه مشتریان می‌باشد.

_بالابر هیدرولیکی از نظر میزان مصرف برق فوق العاده بهینه عمل می‌کند؛ در واقع هنگام پایین آمدن نیازی به مصرف برق نیست.

و…

کاربردهای اصلی بالابر هیدرولیکی

کاربردهای اصلی بالابر هیدرولیکی

بالابرهای هیدرولیکی در بسیاری از صنایع تولیدی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع بالابرها برای کار در ارتفاعات مناسب بوده و ایمنی لازم را دارا می‌باشند. همچنین در فروشگاه‌های مختلف از آنها جهت جابجایی محصولات و مواد در طبقات مختلف فروشگاه بهره گرفته می‌شود‌‌. حتی در برخی از موارد نیروی انسانی نیز به کمک این بالابرها در فروشگاه و مغازه جابجا خواهند شد. کاربرد دیگر آن در واحدهای صنعتی است؛ بدین ترتیب که پس از استفاده از بالابرهای هیدرولیکی متحرک و ثابت، در چنین واحدهایی کارها با سهولت بیشتری انجام شده و همین مسئله منجر به افزایش راندمان و بازدهی کارگاه یا کارخانه می‌شود‌. برای منازل مسکونی نیز می‌توان از بلابرهای هیدرولیکی بهره گرفت؛ خصوصا خانه‌هایی که قدیمی هستند و امکان نصب آسانسور را ندارند، به راحتی می‌توانند با استفاده از این محصولات کار خود را انجام دهند. ضمنا برای افرادی که از نظر جسمی مشکل داشته یا ناتوان و سالخورده هستند؛ از این وسیله می‌توان بهره گرفت. از کاربرد این محصولات برای جابجایی خودرو نیز نباید غافل شد؛ مخصوصا در سال‌های اخیر که بیشتر پارکینگ‌ها با مشکل محدودیت فضا مواجه هستند؛ به کمک بالابرهای هیدرولیکی خودرو این مسئله مرتفع خواهد شد. حتی گاهی از بالابرهای هیدرولیکی جهت جابجایی و مواد جرثقیل‌ها بهره گرفته می‌شود.

نحوه کار بالابر هیدرولیکی

نحوه کار بالابر هیدرولیکی

نحوه کار این تجهیزات بدین شکل است که پس از روشن شدن موتور، بالابر به سمت بالا حرکت خواهد کرد. البته برای حرکت بالابر به سمت پایین باید شیر برقی را روشن کنید. هنگامی که بالابر در حال حرکت کردن به سمت بالا است؛ موتور آن شروع به چرخیدن می‌کند. این چرخش باعث می‌شود تا پمپ هیدرولیک نیز شروع به چرخیدن نماید و سپس روغنی که داخل مخزن است، به سمت جک هیدرولیک هدایت شود و پمپاژ انجام گردد؛ در چنین شرایطی بالابر به سمت بالا حرکت خواهد کرد‌. زمانی که بالابر می‌خواهد به سمت پایین بیاید، اگر برق وارد دستگاه گردد که روغن به تانک تخلیه خواهد شد؛ در واقع شیر برقی این اجازه را می‌دهد که روغن به تانک تخلیه گردد. اصلی‌ترین دلیل منعطف بودن سیستم بالابرهای هیدرولیکی استفاده کردن از شیلنگ‌های قابل انعطاف می‌باشد‌.

قیمت بالابر هیدرولیکی

مشاوره رایگان گروه بیات

قیمت بالابر هیدرولیکی

با توجه به مزایا و فواید بالابرهای هیدرولیکی ممکن است شما نیز تصمیم به خرید و تهیه این محصولات برای خود داشته باشید و در رابطه با قیمت این محصول سوالاتی به ذهن شما خطور کند. در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که قیمت بالابرهای هیدرولیکی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین پارامتر موثر در قیمت گذاری این محصولات نوع آن است؛ چرا که بالابرهای هیدرولیکی برای مصارف مختلفی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال ممکن است قیمت بالابر هیدرولیکی خودرو با بالابر هیدرولیکی فروشگاهی یکدیگر تفاوت‌هایی با هم داشته باشد. پس از آن برند و شرکت سازنده روی قیمت تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ به این معنا که در اکثر موارد برندهای معتبرتر، قیمت محصولاتشان بالاتر است. البته معمولاً کیفیت محصولات چنین برندهایی نیز مرغوب و عالی می‌باشد. پارامتر دیگری که روی قیمت بالابرهای هیدرولیکی تاثیرگذار خواهد بود ابعاد و سایز آن است. بدیهی است که هر چقدر سایز افزایش پیدا کند، متریال اولیه بیشتری برای آن استفاده خواهد شد و با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌شود. همه این عوامل به علاوه چندین مورد دیگر که مربوط به امکانات خاص بالابرهای هیدرولیکی می‌باشند؛ در نحوه قیمت گذاری آن تاثیرگذار خواهند بود. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با قیمت این محصولات با کارخانه‌ها و شرکت‌های مربوط تماس حاصل نموده و ضمن دریافت مشاوره از آنها، استعلام قیمت بگیرید.

بالابر هیدرولیکی

کلام آخر

همانطور که ملاحظه کردید در دنیای امروز استفاده از بالابرهای هیدرولیکی رونق زیادی در صنایع فروشگاه‌ها و حتی خانه‌ها پیدا کرده است. به دلیل فواید و مزیت‌های زیاد این محصولات اکثر مراکز صنعتی، کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و حتی منازل طالب استفاده از این تجهیزات می‌باشند. در این مقاله ما راجع به فواید بالابرهای هیدرولیکی صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

مشاوره رایگان گروه بیات

سوالات متداول

۱_آیا بالابرهای هیدرولیکی معایب دارند؟

این محصولات مزایا و فواید فوق العاده زیادی دارند؛ اما در کنار همه این مزیت‌ها ایرادی که دارند این است که نسبت به سایر انواع بالابرها سرعت کمتری دارند‌.

۲_انواع بالابر هیدرولیکی کدام است؟

این محصولات به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که مهمترین آنها بالابرهای هیدرولیکی کابین‌دار، نیم کابین، نفربر، کفی ، خانگی ، ویلچربر و رستورانی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *