مقالات

بالابر هیدرولیکی را چگونه نصب کنیم؟

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی در صنایع مختلف دنیا، کاملا واضح است که جهت جابجایی بارهای سنگین و افراد در حوزه‌های گوناگون، باید از تجهیزاتی بهره گرفته شود. بالابرهای هیدرولیکی جزو یکی از تجهیزاتی هستند که برای جابجایی بارها و افراد در طبقات مختلف فروشگاه، رستوران و…مورد استفاده واقع می‌شوند و به دلیل اینکه درصد تخریب و خرابی قطعات آن بسیار پایین است و احتیاجی به موتورخانه ندارد، به راحتی می‌توان آن را در فضاهای مختلفی نصب و راه‌اندازی نمود. در این مقاله ما می‌خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم که بالابر هیدرولیکی را چگونه نصب کنیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، لطفاً تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

نصب انواع بالابرهای هیدرولیک از نظر کاربری

نصب انواع بالابرهای هیدرولیک از نظر کاربری

از این دستگاه می‌توان برای استفاده‌های مختلفی بهره گرفت که در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

-بالابر ثابت: در صورتی که شما صاحب یک نمایشگاه خودرو باشید یا در کارخانه‌ها و تولیدی‌های مربوط به بارهای سنگین و انبوه کار کنید؛ وجود یک بالابر هیدرولیکی ثابت همه مشکلات ناشی از حمل و نقل اشیا و بارهای سنگین را برطرف خواهد کرد.

-بالابرمتحرک: از بالابرهای متحرک برای زمانی که نیاز است بار را در یک جا سوار بالابر کرد و در یک مکان دیگر آن را پیاده کرد، استفاده می‌شود. با استفاده از بالابرهای هیدرولیکی متحرک دیگر محدودیتی جهت جابجایی بار نخواهید داشت؛ زیرا این نوع بالابرها دارای چرخ بوده که امکان حرکت را فراهم خواهد کرد.

-بالابر فروشگاهی: بالابرهای فروشگاهی در فروشگاه‌های مواد غذایی، پوشاک، کتابخانه‌ها، لوازم خانگی، پاساژ‌ها و… مورد استفاده واقع می‌شود.

-بالابر خانگی: این مدا بالابرها برای استفاده افراد ناتوان سالخورده در ساختمان‌هایی که آسانسور ندارند، بهترین انتخاب است؛ زیرا با کمک بالابرهای هیدرولیکی می‌توان به سهولت، افراد و بارها را جابجا نمود.

-بالابر صنعتی: علاوه بر موارد گفته شده از بالابرهای هیدرولیکی صنعتی برای کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که معمولاً لوازم و قطعات سنگین را جابجا می‌کنند، استفاده‌های زیادی می‌شود.

بالابر هیدرولیکی را چگونه نصب کنیم؟

بالابر هیدرولیکی را چگونه نصب کنیم؟

ابتدا باید بدانید که نصب این تجهیزات نیازمند تخصص و دانش فنی است؛ لذا افراد عادی که در این زمینه تخصصی ندارند، نمی‌توانند اقدام به نصب بالابرهای هیدرولیکی نمایند. در مرحله بعدی توصیه می‌کنیم کار نصب چنین تجهیزاتی را به شرکت‌ها و موسسات معتبر بسپارید؛ زیرا این شرکت‌ها با در دست داشتن ابزار لازم و نیروهای متخصص و زبده سعی می‌کنند به بهترین نحو ممکن و ظرف کوتاه‌ترین زمان، کار نصب و راه‌اندازی محصول را برایتان انجام دهند. از آنجایی که انجام این عملیات حساسیت بالایی دارد و رعایت مسائل ایمنی فوق العاده مهم است؛ لذا قطعاً باید با یک تیم حرفه‌ای همکاری کنید. نحوه نصب بالابرهای هیدرولیکی نیز به گونه‌ای است که میزان تخریب کمی داشته و سر و صدای حداقلی را برایتان خواهد داشت.

انتخاب بالابر هیدرولیکی مناسب

انتخاب بالابر هیدرولیکی مناسب

در صورتی که هنگام خرید و انتخاب این تجهیزات به موارد زیر دقت نمایید، می‌توانید تجربه یک انتخاب و خرید موفق را داشته باشید:

  • ظرفیت: پیش از خرید به حجم و تعداد اجسامی را که می‌خواهید توسط این بالابرها جابجا کنید، توجه نمایید. البته معمولاً سیستم‌های هیدرولیک نسبت به سیستم‌های کششی نیروی بیشتری را ایجاد می‌کنند؛ در نتیجه اجسام و ماشین آلات به راحتی جابجا خواهند شد. اما به هر حال هنگام خرید باید به مسئله ظرفیت و حداکثر وزن توجه کنید.
  • سرعت: اگرچه معمولاً انتقادی که به بالابرهای هیدرولیکی می‌شود، میزان سرعت پایین آنهاست. اما به طور کلی سرعت یک بالابر هیدرولیکی به توان موتور و تعداد طبقات بستگی دارد. پس هنگام انتخاب بالابر هیدرولیکی تعداد طبقات ساختمان خود را بسنجید.
  • جانمایی و معماری ساختمان: بالابرهای هیدرولیکی را هم می‌توان در قسمت داخلی ساختمان نصب نمود و هم آن را در فضای بیرونی ساختمان نصب و راه‌اندازی کرد. به هر حال شما باید به معماری و فضای ساختمان خود توجه کنید و بهترین جا را برای بالابر انتخاب نمایید. از نظر کارشناسان معمولاً فضاهای بدون شیب و سطوح صاف، بهترین مکان برای نصب بالابرهای هیدرولیکی هستند.
  • ایمنی: بحث ایمنی در رابطه با انواع بالابرها فوق العاده اهمیت دارد؛ لذا باید بالابرهای هیدرولیکی به گونه‌ای باشند که امنیت قابل توجهی را برای کارکنان و استفاده کنندگان فراهم کنند. پس پیش از خرید از توجه کردن به این مسئله مهم غافل نباشید.
  • بودجه: اگرچه این تجهیزات از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند و اکثر کارشناسان معتقدند که با توجه به کارایی‌ها و فواید زیاد بالابرهای هیدرولیکی، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می‌باشند. اما پیش از خرید باید بودجه در دسترس و توان مالی خود را در نظر داشته باشید.
  • مصرف انرژی: در بالابرهای هیدرولیکی میزان مصرف برق نسبتاً کم است؛ خصوصاً هنگام حرکت رو به پایین که فقط به کمک دریچه‌های برقی کار انجام می‌شود، دیگر استفاده برق نیاز نمی‌باشد. اما باز هم باید هنگام خرید و سفارش محصول به میزان مصرف انرژی آن توجه شایانی نمایید.
  • سروصدا: هر چقدر میزان سر و صدای این تجهیزات کمتر باشد، به این معناست که قطعات و تجهیزات مرغوب‌تری در آنها استفاده شده است. لذا سعی کنید از شرکت‌های معتبر و برندهای شناخته شده خرید نمایید تا محصولی با کیفیت با حرکتی نرم و روان و بدون سر و صدا تحویل بگیرید.

انتخاب بالابر هیدرولیکی

کلام آخر

همانطور که ملاحظه کردید بالابرهای هیدرولیکی در صنایع مختلفی کاربردهای فراوانی دارند. در واقع نحوه کار کردن این محصولات با استفاده از سیستم پیستون و سیلندر انجام می‌شود. هنگامی که اشیا یا افراد وارد کابین بالابر هیدرولیکی خواهند شد، وزن آنها به پیستون منتقل شده و این فشار به داخل سیلندر هدایت می‌شود. همین امر باعث می‌شود که به قسمت‌های دیگر سیستم فشار منتقل شده و کابین به سمت بالا حرکت کند. در این مقاله ما راجع به نحوه نصب بالابرهای هیدرولیکی صحبت کردیم. در پایان باز هم به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که در صورتی که دانش فنی در زمینه نصب و راه‌اندازی چنین تجهیزاتی ندارید، به صورت خودسرانه اقدام به نصب آنها نکنید؛ چرا که ممکن است خسارات جبران ناپذیری را متحمل گردید. سعی کنید جهت نصب این تجهیزات با موسسات معتبر تماس گرفته و از کارکنان ماهر و زبده آنها یاری بخواهید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_اصلی‌ترین مزیت‌های بالابر هیدرولیکی کدام است؟

این نوع بالابرها مزایای زیادی از جمله مصرف انرژی و قیمت پایین، سهولت در جابجایی، مقاومت و ایمنی بالا، ظرفیت تحمل وزن زیاد و سر و صدای کم دارند.

۲_قیمت بالابر هیدرولیکی بیشتر است یا آسانسور؟

آسانسورها دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به بالابرهای هیدرولیکی هستند. در عین حال از بالابرهای هیدرولیکی می‌توان استفاده‌های زیادی را کرد؛ به همین دلیل است که در اکثر فروشگاه‌ها، صنایع و کارگاه‌ها این بالابرها نسبت به آسانسورها خواهان بیشتری دارد.

۳_آیا امکان دارد هنگام حرکت بالابرهای هیدرولیکی میزان سر و صدا به صفر برسد؟

خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی اکنون در صنعت بالابرهای هیدرولیک انواعی از موتورهای پیشرفته تولید شده‌اند که باعث حرکت کاملاً بی‌صدای بالابر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *